21 juli

I måndags var jag och köpte min bärbara dator. Det fick bli en från Siba. Körde dock till fel köpcenter först, men efter att ha ringt hem och fått en vägbeskrivning av Sara så kom jag dit. Var en liten behändig än.

På tisdagen ringde syrran och jag satt och åt frukost samtidigt som vi pratade. Skrek plötsligt rakt ut då jag bet i något hård. Vad var det då? Ja ingen läskig glasbit som jag trodde först utan en bit av min tand. Andra gången på 8 dagar. Var bara att ringa jouren igen, men de ville inte ta emot mig utan jag fick vänta tillnästa dag. Det visade sig att det inte gjorde något för då var det min tandläkare som hade jour.  Men 1300 kr kostade detta kalas. Hoppas inte det blir så här hela semestern.

I onsdags skulle jag in och fixa kontatkort till internet men det jag tänkt mig vsade sig vara det med sämst hastighet så det blev inget köp. Gick och kollade lite smått i affärerna med utan att handla något speciellt.

På kvällen var vi på konsert på Kajskjulet, Två lokala artister spelade. Inte så mycket folk men kul ändå.




Igår åkte jag åter in till stan för att skaffa ett abonemang hos tre, men det gick förstås inte för startpaketet var slut, skulle komma in på fredag. Tror inte det är meningen att jag ska ha något internet när vi åker iväg.

På kvällen var det så dags för sommarens höjdpunkt. Konsert med Eldkvarn och Nationalteatern ute på Solgården i Tylösand. Var där ca en timme innan det var sagt att de skulle börja. Det var tur det för då fick vi sitta. Mitt ben hade nog inte klarat hela kvällen stående. Även om höften har blivit bättre nu.

Vi stod väldigt långt fram när Eldkvarn spelade, runt om stod gapiga fulla småungar som bara kunde txterna till låtarna påsamlingsskivan. När de så spelade Pojkar, pojkar, pojkar så stod de minsann tysta. Det gjorde inte jag :-)
Måste dock säga att Nationalteatern slog Eldkvarn med hästlängder denna kväll. Sådant jäkla ös var det. Sjöng och dansade till alla låtar. Ja dessa låtar sitter som gjutna i minnet och nu går de för fullt här hemma igen, till sonens suckande. Cyklade hem genomsvett, trött och glad. 
HP-recension
Idag har det varit en seg dag som ska avslutas med lite körövning




























Kommentarer
Postat av: AnnikaS

En ny dator, den vill jag se bild på. Är själv på jakt efter en liten och smidig dator. Hoppas att det ordnar sig med internetuppkopplingen innan resan.



Vilken härlig konsert, den skulle jag ha velat vara med på!

kram Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback