12 juli - helgrapport

Har haft en härlig start på min semester. Började i fredags med att åka till Varberg där jag blev hämtad av Lotta. Roligare att åka två till Kungsbacka. Tog bara plats och sedan gav vi oss ut bland affärerna.

Gick väl omkring och njöt i ca 2,5 timmer. Det resulterade i att vi missade första kursen som vi skulle deltaga i. Blev lovade att få gå den på lördagen istället. Synd bara att vi hade fått plats på resterande tre på lördagen. Det skulle innebära att det var kurs kl11, 12, 13 och 14. Tåget hem skulle gå kl 16.
Fick i alla fall ett tävlingsbidrag gjort. Tema Natur Det var allt på fredagen.
Ja var med på en mini kurs av Pagini där vi fick stansa två egna smyckestags.

Kul att prova men inget för mig då man var tvungen att vara noggran. Tyvärr fick vi inte hålla på längre än till 19
Åkte hem till Lotta och fickk smaskig grillad lax. Småpratade och tittade runt i hennes pysselrum. Tänk om man hade ett så stort rum enbart för scrapping :-)
På lördagen anslöt Teolinda oss. 
Första kursen var en kortkurs, el vi fick lära oss att måla a la
Linda Muhr.
Inte så lätt minsann.
Sedan gick vi på en distresskurs med Rimna där vi fick maska ett motiv. De två andra hoppade jag över. Kortvikning (mallarna har jag redan) och en workshop där man bara skulle sitta och prata om skapandet. Är väl inte det jag anser att en workshop är. Strosade istället runt på mässan. Blev lite ytterligare inköp.
Fick en LO gjord den dagen också (sommarmat + något rött) + att jag klistrade ihop en som bara ska bestå av foton. Började lite på en kort med.
Har i alla fall haft en trevlig helg och handlat massor och pratat en del och scrappat minimalt.


Dessa söta blommor lärde jag mig göra hos Annette på Freja Skapargård


Vad är en mässa utan någon kändis. Här står Peter Lamm och kosererar.

Värmen var olidlig när vi kom ut från mässhallen och det fortsatte hemma. Sonen kom och mötte mig snäll som han är så jag slapp och släpa på allt själv. Hem och åt pizza och sedan iväg till cafe Rotundan och lyssnade på
Isak Strand
och Vincent Vicious Trevligt som vanligt.

Igår tvättade jag på fm. Sedan fick jag med sonen att handla stol till balkongen. Hade tur så det var halva priset. Ja tur och tur. Köpte nu 2 st + dynor, så det kostade ju lite i alla fall.
Värmen håller i sig men har lättats upp av ett regn väder här på kvällen. Så nu är det lite behagligare igen.
Satt på balkongen och läste i min nya stol. Jag gillar detta :-)


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det låter som en härlig helg, trist att jag inte kunde vara med!

Låter supergott att sitta i en stol på balkongen och läsa. Njut av semestern!

kram Annika

Postat av: mimmimarie

En trevlig start på semestern låter det som. Jag ska jobba 4 dagar till. Tur att man har skön AC på jobbet.

2010-07-12 @ 21:12:33
URL: http://orjanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback