12 dec

Ser att det var ett bra tag sedan jag skrev något om vad som händer. Vet inte vart dagarna tar vägen....

Vi har fått den första snön, som kom och försvann. Men nu har den kommit för att stanna tror jag.





Vi har äntligen fått omtapetserat i kök och Saras rum. Men några köksluckor fick vi inte. Beställningen som skickades den siste maj hade försvunnit????? Hur troligt är det... de hade ju inte ringt målaren eller beställt tapet när vi kontaktade HFAB i slutet sept/okt och undrade vart de tagit vägen. Men luckorna skulle vara beställda. Tyvärr tror jag inte mycket på det. Nu skyller man på Peab och slipper på det viset kompensera oss. Förhoppningsvis får vi luckorna i feb! Så det var bara att flytta in allt i skåpen igen och skura luckorna. Vill ju ha in rena luckor i vårt annars fina kök. Snart är det mesta på plats igen och lite är slängt.

MiMas har både haft en hel scrapphelg och en julkurs. På scrapphelgen fick jag inte så mycket gjort, precis som vanligt. Blev några kort gjorda. Var med på några demos och småkurser.








Bla detta gjorde jag på julkursen




I helgen har jag bakat, både lussekatter, havrekex och goda småbröd, som alltid min farmor bakade.
Har även gjort en omgång köttbullar



Skadade tummen när jag skulle torka av unde ugnen. Gjorde ont som f....n och skinnet fläktes upp en bit. Vasst var det kan jag lova.


Idag var det julmarknad på Slottsgården. Så Sara och jag gick det. Kom hem med lammsalami, bröd, ost, strömming, pepparkaksdeg, godis och marmelad. Alltid lika roligt att gå och smaka bland alla mumsigheter.



I morgon är det lucia, men vi har redan sett första Luciatåget, dvs Kulturskolans stora Luciakonsert. Då känner man att nu är julen påväg. Tyvärr var Sara sjuk och kunde inte följa med denna gång. Tror jag varit varje år i 16-17 år nu. Snacka om tradition.

Kommentarer
Postat av: lene

hejsan. Så kul att du vill delta i min Candy! Inte så lång tid kvar nu!

Ser att du bor i Halmstad! Jag bodde där ca 6 år.

Så nog har man varit på julmarknad på Slottsgården och även på wapenö, vilket ju är en upplevelse!

Ha en skön lucia!

Kram lene

Postat av: AnnikaS

Vad härligt att läsa dina inlägg igen, hoppas att de kommer lite oftare nu!

kram Annika

2010-12-13 @ 18:00:29
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback