Månadens "tummen ner"

Är det fler än jag som reagerat på Hemköps nya giv? Inte nog med att man ska hålla ordning på kundkort, rabattkuponger osv. Nu ska vi själva sätta dit röda prislappar på de varor som det är rabatt på den veckan!!!!
Och kampanjen är stor, alla har fått nya tröjor med samma märke som den man ska klistra på varan.
Men hallååååå. Inte fasen är det kunden som ska prismärka grejerna. Snart får vi väl skära upp pålägget i charken också, eller varför inte baka ditt eget bröd i deras ugnar, grilla kycklingen själv. Har man otur så finns det ingen ledig ugn när man kommer och då blir man blåst på varan.

Det är bara att inse att Hemköp sakta men säkert gräver sin egen grav. I alla fall här på Öster.


Kommentarer
Postat av: Annika

Tänk va bra det vore om jag fick skära till mitt pålägg själv inga små tunna skivor där kan jag lova.

2009-09-20 @ 19:40:04
Postat av: Anki

Hejsan!



6 tjejer från Hässleholm. tydligen många utställare som hoppat av men som de ej tagit bort från hemsidan om mässan, märligt men det finns förklaringar till det...



Kände att när de nu hoppade av så får jag inte ihopa ca 20 personer till på en vecka innan bussen ville ha besked om resan blir elelr inte så lika bra att ta beslutet nu så folk kan hinna fixa ev alternativ.



Men som sagt jättetråkigt o jag vet inte hur jag jälv ska göra nu hmm....



Kram Anki

Postat av: ANNAANNA

Jag gillar inte heller det där jäkla klistermärkandet. Jag stod bakom en gammal tant som inte fattade när kasörskan försökte förklara at tanten inte fick något specialpris på en vara, den var ju inte märkt... Jag tog ett klistermärke (rätt som tur var) från en karta som låg och skrotade vid kassan (de ligger ju överllt) och trökte på tantens vara å se då gick det plötsligt bra att få rätt specialpris.



Tänk vad kampanjen kostar +tryckandet av klistermärken varje vecka och frakt för dem till butik. Å oppanpå själva kampanjens kostnad så ger den merarbete för butikspersonalen genom att de först får en massa frågor om var varorna ligger, hur klibborna funkar osv å sen ska kassapersonalen ha kom på om det är rätt klibba på rätt vara...



SKRUUUUUTT!!!!!



2009-10-25 @ 18:16:23
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback