15 nov - redan söndag

Ja då har ännu en vecka försvunnit. Vad tar tiden vägen igentligen.

Den här veckan har jag haft julkortskurs. Det var riktigt kul. Det svåra var bara att bestämma sig för vad man skulle göra. Det är ju så mycket man vill dela med sig av. Nästa kurs är om två veckor.
I onsdags fick jag ett ryck och klippte mig. Han plattade håret så det blev en helt ny frisyr som dock försvann när jag tvättade håret. Pallar inte med att stå och hålla på med håret på morgonen inte så det får vara lockigt.

I torsdags var det ett
knivdrama här på torget med dödlig utgång. En missbrukare blev ihjälstucken. När jag gick förbi där i lördags stod flera a-lagare där och grät och kramades. Vart är världen påväg? Tyvärr sjukker detta våld ner lägre och lägre i åldrarna. Man slår larm från förskola/skola till myndigheter men det gror så hiiiiimla långsamt tyvärr. Ibland undrar man om det måste hända  något drastiskt även här innan något görs och man tar våran oro på allvar. Så har det varit under alla mina snart 30 år i verksamheten.

I helgen har jag gjort lite julkort och även gjort klar några layouter. Låter flera ligga då jag tycker det är så tråkigt att fixa dit rubriker och texter. Men nu har jag gjort färdigt 3 st i alla fall.

Vet fortfarande inte om jag ska vaccinera mig mot svininfluensan. Men man kanske inte behöver ta ställning för vaccinet tar ju slut stup i kvarten så de inte blir klara med barn och ungdomarna än. På skolan börjar barnen bli sjuka så smått, om det är vanlig influensa eller ej vet man nog inte riktigt.


Till min faster som fyllde år förra veckan


Mitt farsdagskort


Kort jag gjorde på Brunsons pysselcafé



Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Härligt med en ny frisyr!



Visst är det läskigt med våldet som kryper neråt i åldrarna. Tyvärr så sparar man in allt mer pengar i barnomsorg och skola och vad tror man händer? Allt fler får inte det stöd de behöver.



Korten är jättefina och favoriten idag blev julkortet med snögubben!

kram Annika

Postat av: Lise-Lott G

Vilka jättefina kort du gjort.



ha det gott!



kram Lise-Lott

2009-11-16 @ 21:11:15
URL: http://liselottg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback