24 juni - 6 månader kvar

Ja då var vi halvvägs till jul nu då ;-) Fast först ska vi njuta av sommarvärmen som kommit. Hade en jätteskön dag här i går och det ser ut att bli lika fint i dag.

Det lönar sig att klaga kan jag tala om. Pappa fyllde 75 på midsommarafton och jag skickade dit blommor. Men blev blommorna som de skulle då? Nej. Skulle vara en låg bukett med blev en alldeles för hög. Dessutom slokade någon blomma redan dagen efter. Fick ett foto av syrran som jag kunde traska bort till min blomsteraffär med. De blev tacksamma för att jag kom och dessutom hade med mig bevis. Så de ringde upp Akleja i Norrköping och klagade. Så i morgon kommer det en ny bukett till pappa. Bra va.
Så här såg den låga buketten ut. Då har mina föräldrar redan skurit ner den en bit.


Kommentarer
Postat av: Cina

Hur uppmuntrande är du då, 6månader till jul ;)

Ja blommor är ju dyrt så det är ju klart dom ska vara fräscha. Bra service av blomsteraffären iaf.

Jag fick en bukett rosor förra året där alla slokade efter ett par timmar. Tydligen hade dom förvarats där det varit frost. Men jag fick också en ny bukett.

Ha en solig dag vännen min!

kram

Postat av: AnnikaS

Ja nu har det vänt och det stundar både en härlig sommar och sedan efter det så räknar vi ner till jul!!!



Den buketten var allt annat än låg, däremot är jag svag för allium.

kram ANnika

2009-06-24 @ 18:40:39
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback