8 juli - smått desperat, rop på hjälp

Håller på att städa här hemma bland alla papper osv i bokhyllan. Höll som bäst på att fixa bokföringen när datorn fick spel och började låta och flimra. Gick inte att stänga av den annat än med tvång. Försökte starta om den men den betedde sig lika dant. Började kallsvettas då jag insåg att det fanns massa som jag inte tagit en säkerthetskopia på :-(
Satt och tyckte synd om mig själv en stund innan vi skulle äta. Var ju inte lönt att börja jaga supporten innan maten. Drog ut sladden för det säger alltid jobbets support att man ska göra innan man startar om datorn.
Åt under tystnad och mindre depresion.
Satte i kontakten och startade datorn. Den funkade! Gjorde snabbt en backup på mitt och dotterns alla foton. Hon hade heller inte flyttat över allt till sin externa hårddisk.
Öppnade upp Excell för att se om jag skulle få rota fram alla kvitton igen eller om det senaste hade sparats. Då finns inte allt. Har ett dokument per år och i det har jag en flik/månad. Det som fanns var den månaden som jag höll på med när datorn fick spel. Kansken där man kan se de olika flikarna fanns inte heller. Har väl 4 års bokföring sparad på detta vis och alla åren visar bara en flik. Vet någon vad det kan vaar som spökar? Tar tacksamt emot alla förslag till räddning

Kommentarer
Postat av: Cina

Jag hatar datorer när dom strular. Jag fick ju tillbaks min efter 4 gånger på verkstaden i Tyskland. Och tror du den fungerar - nääää nu stängs den av hela tiden så jag kan inte använda den alls. Orkar inte skicka iväg den en 5:e gång. Kan du inte ringa support och fråga ifall dom vet varför det blir så här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback