Lucia

Ställde väckar klockan så jag kom upp till tv´s Luciafirande. Mysigt med tända ljus, smörgås, lussekatt och pepparkaka.


Har börjat småstäda undan mina scrappsaker, fast det tar sin tud så nu är det mer framme än innan ;-) Fast sakerna kommer på rätt plats igen i alla fall. Gjorde klart en julLO som legat halvklar ett par år nu :-)

Har även gjort julköttbullarna, 2kg färs och massor med bullar blev det.

Grannen kom ner ochh talade om att ena tvättmaskinen är sönder igen. Luckan går inte att stänga och troligen är det någon som med våld=verktyg bryter upp luckan sent en kväll. Klart irriterande då det är svårt att hinna med att få allt färdigt även då jag har två maskiner att tillgå :-(


Åkte in en sväng på vår julmarknad som är på Slottsgården. Mysigt. Handlade en massa bröd, gäddpaté, skorpor och godis

Eftermiddagen tillbringade jag med sonen och gjorde hans julmaskeradkostym som han ska ha på studentfesten på tisdag. Hur han kommer att se ut får ni se på tisdagkväll. Ska göra den sista dekorationen framför Playa del Sol om en stund.

Jo just det har ju strukit juldukarna och och hängt upp julgardiner i köket också. Får nog känna mig nöjd med helgen som gått


Kommentarer
Postat av: mimmimarie

Du har verkligen legat i och juljobbat. Hemlagade köttbullar låter helt perfekt.

2009-12-14 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback