3 sept - sjuk

Inte lätt att få till en massa steg.
Igår fick jag gå och posta brev och sedan ta en cykeltur för att komma över 7000 steg. Ska ha det som minst tänkte jag. Blev tillsist 8074 steg.

Idag blir det mer.
Vaknade och hade ont i ögonen. Ljuskänslig dirket. Här gäller det att kolla upp detta då jag inte vill vara sjuk i helgen när jag ska till Göteborg. Ringer sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle ringa vårdcentralen eller direkt upp till ögonmotagningen. Gissa vilket jag väljer då med tanke på år tråkiga vårdcentral ;-) Ska inte bli uppringd förren efter 10. Får då en jourtid kl 13. Går givetvis in till stan, här gäller det att samla steg när man inte jobbar. Visar sig att jag hade en liten skräpflisa på ögat. För att ta bort den bedövade hon ögat och bad mej hålla ögat stilla och låta bli att blinka, hur lätt det nu är när hon har strålkastarljus på dem och håler på att pilla i dom. Men tillsist fick hon väck den rackarns biten. Så nu ska jag ha i antibiotikasalva 4-5 ggr/dag. Suddigt blir det ca 1,5-2 tim efter så att jobba denna veckan är inte att tänka på. Måste ju kunna se ungarna på jobbet ;-)  Så visst är det synd om mej. Men åka till Göteborg kan jag ju ändå för då kan jagju sätta mej ifred tills den värsta suddigheten försvunnit. Kanske blir det några felköp på mässan men den smällen får jag väl ta då ;-)


Igår och idag har jag fått hem några atc-swappar, så nu kan jag visa mina bidrag


Fjärilsswap


Utan stämplar eller stickersswap


Sommarswap



Kommentarer
Postat av: Lise-Lott G

vad tråkigt att det som hände med dina ögon. hoppas verkligen du kommer iväg på mässan.



gillar dina små atc. urtjusiga är dom.



ha det gott!



kram Lise-Lott

Postat av: Karin

Usch, stackars dig. Det är så irriterande när man har problem med ögonen. Var nu rädd om dig och vila ögonen så att du kan åka till Gtb i helgen. Hoppas att du hittar mycket fint trots suddiga ögon!! Annars finns det nog ngn som kan tänkas köpa av dig....

2008-09-04 @ 15:24:42
URL: http://karinsscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Karin

Nu är det jag igen...Tack för tipsen på min blogg. Ska testa blinga kortet lite, piggar alltid upp.

2008-09-04 @ 15:26:08
URL: http://karinsscrapblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback