21 sept - svamp

Pysslade lite på fm. Fixade bokstäver till två LOs men x:et tog slut så jag har inte satt fast dom än. Gjorde ett julkort med en 3d-figur




På em åkte jag med en väninna, hennes kille och mamma till skogen för att leta efter svamp.

Mycke spår av ekorrar fanns det



 Gick inte så där himla bra till att börja med. Botten på korgen var inte ens full efter besök på två olika ställen :-(  Det fanns en hel del svamp men nästan inga trattisar. Var en hel del bilar stående på alla skogsvägar så vi var inte ensamma i skogen precis

På tredje och sista stället hittade jag två trattisar och en sopp. Gick och svor för mig själv och tyckte allt var botten.

Var på väg att vända tillbaka när jag bara tittade mej om och såg massor med trattisar. Blev säkert 4 l innan jag var klar :-)

Så nu har jag rensat, förvällt samt lagt för torkning. Lite har vi ätit också även om resten av familjen var lite smått misstänksamma.


mötte skogens monster

Ikväll har jag gjort klart mina höst atc till en swapp, så de får ni inte se än.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vad härligt det låter med en svampplockartur till skogen, extra härligt när korgen är välfylld kan jag tro.

3D kortet är urhärligt!

kram Annika

Postat av: Karin

Vilka foto!!!!! Du är duktig fotograf! Gulligt julkort med snögubbarna.Jag har försökt att lägga in din blogg på bloggkoll men har nog gjort nåt fel för det funkar inte men men ska försöka igen. Ha det bra!!!!

2008-09-22 @ 21:33:42
URL: http://karinsscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Vilka underbara foton, känner skogsdoften riktigt.

Jaha då vet man tattisarna är på gång. Får väl ut någon dag då...

2008-09-24 @ 09:29:15
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback