Kompisträff

I helgen har jag varit i Alingsås/Göteborg och träffat nästan alla mina gamla kompisar från början av 80-talet. :-) Bara en saknades :-(. Himla kul har det varit. Vi sammanstrålade hos K och K under fredagkvällen, där vi blev bjudna på god mat och vin. Mycket prat blev det.
Vår egen stora poetfantast läste dikter för oss inför lördagens begivenhet med Bruno K Höijer.

Kom inte i säng förren runt 01.30 och då fortsatte tjejsnacket en stund till, tills det blev längre och längre mellan inläggen.

Lördagen började med en riktig hotellfrukost. Har blivit bortskämda och ompysslade av våra trevliga värdar. Sedan begav vi oss in mot Göteborg där vi sammanstrålade allihop igen. Småstrosade runt. Var och tittade på en häftig utställning på
Värlskulturmuseet. Har ni vägarna förbi så ta en sväng in och titta. En otroligt fin textilutställning fanns det bla. "En stulen värld" 2000 år gamla textilieer från Peru. Tyvärr var det för mörkt så det gick inte att fota, men det finns fina bilder på hemsidan att titta på.

Även en trevlig utsällning om folket i regnskogen fanns också


Sedan bar det av till Sky bar, där vi ev hade tänkt äta eller i alla fall ta en öl. Några lediga sittplatser fanns inte och matsuget var för stort för att bara ta något att dricka, så vi fick nöja oss med att se på utsikten en snabbis och åka hiss.



Hittade en turkisk restaurang som serverade god mat istället. Det var fortfarande tid kvar innan vi skulle vara på plats på Draken så det fick bli ett litet pubbesök på Jasso.

vi har kännt varandra sedan årskurs 4-5 ungefär


alla mina vänner samlade

Sedan var det dags att styra kosan mot biograf Draken. Vi hade fått biljetter på andra rad. (Tack S för födelsedagspresenten) Perfekt för fotografering. Men då börjar de med att säga att all fotografering var förbjuden om man inte hade fotopass. Jag som hade stängt av blixten och allt :-(
Kan ju bara säga att detta blev en upplevelse. Satt och småfnittrade medan mina vänner blev djupt tagna. En mycket märklig man denna Brun K Höijer. Efter varje avklarad dikt knöt han näven och gjorde "yes". Ja det var ju bra att han kom ihåg hela dikten, men det blev lite småkuligt när han gjorde detta efter vaaarje dikt. En annan smårolig grej var att han drack vatten ur ett tomt glas fyra gånger innan han kom på att han kanske skulle be om att få in lite mer vatten. Snacka om att vara inne i poesin när man inte ens märker att glaset är tomt. Ja jag får väl erkänna att vissa dikter var bättre än andra. Försökte att förmedla stämningen till sambon när jag kom hem men jag tror inte det gick så bra med tanke på blickarna jag fick då.

Efter över 2 timmar var föreställningen slut och vi vandrade ut i regnet. Dags för nästa krogbesök. Drink beställdes, god men en massa is. Vi höjde väl meddelåldern en heldel när vi kom in. Musiken var kanske en aningens högt. Tyckte vissa av oss i alla fall, så vi traskade snart därifrån. Regnet vräkte ner och hungern gjorde sig påminnd hos vissa som prompt skulle in till Mc Donalds. Sedan var det dags att ta sig mot stationen och sista pendeltåget innan natttaxan. Regnet fortsatta att vräka ner bådee uppifrån och från sidan :-( Så det var skönt att komma in i värmen efter 12 timmar på vift. En varm kopp te och Ernie sedan kröp jag i säng runt 02.30.

Vore vara förbjudet att vara pigg som mina rumskompisar var redan kl 08.30 på söndagmorgonen. Men hallååååå, vi var ute igår och då är man trött och behöver sova, men det fattade inte dessa två ;-) Kan säga att jag inte var första aspirant på att komma in i duschen precis.

Åt en god frukost ävenn denna morgon och satt sedan och halvslöade. Webben kollades efter info om den store Bruno K, som fick analyseras.


Lunch servades och då hade J och P släntrat in också. Mer prat och sedan var det snart dags att bryta upp från vårt värdpar. 3 skulle dra hem till Norrköping  och jag hem till Halmstad. Han dock med en snabbis till J och se hur han bodde. Var i tid till pendeltåget, marginal på 3 min så här utnyttjar vi tiden till max ;-) Lagom framme vid Swedbus så jag fick den näst sista platsen på bussen och slapp vänta på en ny. Halvsov nog lite under resan hem men det var jag värd.

Som K sa under första middagen så skulle denna helg bli speciell hur den än blev. (tror det var så han sa) Och visst blev den det. Måste ha varit en speciell relation vi skaffade oss under dessa ungdomsår. För i alla fall jag kände att det inte spelar någon större roll att vi inte träffats på detta vis sedan vi splittrades upp, då en bit in på 80-talet. Vi har ändå något gemensamt som håller oss samman även fast en massa år har gått sedan sist. Hoppas nu bara att det inte tar 20-25 år till vi ses allihop nästa gång.

Stor kram till er allihop :-)

Kommentarer
Postat av: M i n d i

Men såååå roligt och mysigt!!!!! :)

Stor kram

M I N D I

Postat av: mitha

Hej

Vill bara meddela att Renate är skickad nu och bör vara hos dig om ett par dagar. Skickade henne igår morse! Anledningen till att det dröjt var att min mail rensade bort alla mail så adressen till dig försvann och det tog ett tag innan jag fick tag på Mindi. Men nu är hon på G iaf=)



Ta väl vara på henne=)



mvh Carmitha

2008-10-28 @ 09:21:55
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: cissi

Vilken härlig helg du verkar ha haft! :) Alltid skoj att träffa gamla vänner från förr.

2008-10-28 @ 18:34:23
URL: http://www.spaceflowerblue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback