24 maj - fint på balkongen

Idag var jag till torget och köpte lite växter till balkongen. Har varit lite dålig på det de senaste åren.

image1084
Två blommor att hänga blev det.

image1085
Lite tagetes och citrontimjan
image1086
Romansallad, gräslök och ruccola. Mums

Passade även på att få sonen att slänga skräpet som stått på balkongen, gammal jord, krukor osv

Köpte lite rabarber också som jag gjort paj av. Ska ätas framför Eurovisions Melodi festivalen. Kan ju inte låta bli att titta även om jag inte är så förtjust i det hela. Sätter mej och gör några kort och någon LO så kan jag ju lyssna lite halvslött framför tv´n


Dottern + sambon stack i väg tidigt i morse. Samling 05.45. Stråkensamblen skulle till Örebro på orkester tävling. Hoppas det gick bra för dom. Resultatet får de veta i morgon. Bör väl komma hem igen inom en timme skulle jag tro.



Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det klart att du ska ha en massa härliga växter och annat på din balkong! Kryddor är så mysigt att odla, de luktar gott och smakar underbart när man odlat själv.
kram Annika

Postat av: Lise-Lott G

tack för den fina kommentaren i min blogg.

ha det gott.

kram Lise-Lott

2008-05-25 @ 13:14:17
URL: http://liselottg.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad fint du har fått på balkongen! Håller med att kryddor doftar gott, och de smakar godare när man odlat dom själv!

2008-05-26 @ 00:34:39
URL: http://www.spaceflowerblue.blogspot.com/
Postat av: Cina

Så fint med vackra blommor och örter. Det kommer att bli mysigt att sitta där och sippa på någon kall "dryck" till sommaren :)
Jag älskar också blommor och har köpt flera stycken redan till min lilla täppa.
*kramar*

2008-05-27 @ 07:45:17
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback