22 maj - tv

Idag var det en artikel i lokaltidningen om att man beslutat att arbetslösa föräldrars barn inte ska få vara kvar på fritids från 1 sept. Lokal tv ringer min rektor och vem hänvisar hon dom då till????? Jo mej förstås. Drog på att ringa tillbaka, var ju tvungen att hälsa på mina nya elever till hösten. När jag väl ringde upp, hade då funderat ut vad jag tyckte och skrivit ner det, så vill de bara komma ut och filma lite till sitt inslag.
Va bra då behöver jag inte svara på en massa frågor, sa jag glatt. Men tji fick jag, jo hon ville förstås höra vad jag tyckte. Pratade lite och bestämde tid för att de skulle komma, ca 2 tim senare. Förberedde mej mer. Kändes ganska okej när de kom tycker jag, fick sagt det jag ville. När filillen filmade ungarna pratade vi vidare lite. Pratade lite om man skulle kunna lita på att politikerna sköt till pengar så vi kan behålla folket trots minskade barnpengar.
Ja just det, sa reporten då, det glömde hon ju att fråga. Men vi fick till den frågan också.
Och vad är det som kommer på tv? Jo enbart den frågan i kombination med interjuver med den kritiska oppositionen :-(
Så mina braiga kommentarer kom inte med alls :-(

Så lita aldrig på en reporter, de pratar med dej helt för egna intressen. Även om du får sagt det du vill så är det inte alls säkert att det kommer att vinklas så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback