20 juni - midsommarafton


Åkte ut till Särdal på fm. Såg ut att bli skapligt väder. Satt ute och åt lunch. Briefyllda baugetter + vin, mumsigt.


Kl 14 var det dags för dans kring midsommarstången, sedan blir det fika och lotter. Efter det brukar det vara lekar men det fick ställas in för regnet kom vräkandes mitt i lottdragningen. 2 vinster blev det till vårat sällskap. Vinst ett togs av min svåger. En hemmagjord halmmidsommarstång som bara görs i ett ex varje år. Min familj har redan 3 st :-)





Hem och slappa och läsa bok.

Sedan var det dags för mat. Velade in i det sista om vi skulle kunna sitta ute eller ej. Men när vi nog kommit fram till att maten kunde stå inne och vi sitta ute så kom återigen regnet. Alltså fick vi sitta inne. Trångt var det men det gick. Nu var snart kl 21 och då började det bli dags för brännboll. Jag drog mej för att gå upp, var trött, men så kom Sara tillbaka och sa att det var fler där uppe. Så det blev 2*10 min + 2*8 min spel, sedan var det för mörkt att fortsätta. Själv nöjer jag mej med att vara domare, nog så ansträngande, och sitter på en stol. Extra roligt är det att reta sambon med kommentarer som, oj kom du in nu, var det verkligen lyra, och andra små roliga kommentarer. Självklart har jag full kontroll på spelet. Ända dagen på året då jag verkligen har makten i min hand ;-)


Lyckades avvärja ett nattdopp för dottern när vi kom hem. Kallt var det ute och säkert i vattnet också. Men jag lovade visst ett morgondopp kl 6 istället *suck*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback