Lucia

Gick upp strax inna 7 och värmde mej lite glögg och tog fram en lussekatt. Sedan tände jag en massa ljus och satt och myste framför luciafirandet på tv.

Kl 10 halkade jag bort till Nautilus för att skriva på kontraktet, så nu är det gjort.

Var en sväng till stan och köpte ett par julklappar. Sedan bakade jag lussekatter här hemma.

Plockat undan lite kläder. SOm vanligt när jag börjar städa så hamnar jag alltid med fel grejer. Så istället för att pröva igenom en kassa med kläder jag fått så började jag sortera i mina lådor istället. Visst det var bra det också, men klädpåsen står här fortfarande ;-)

Anita tipsade om ett kycklingrecept med julmust på sin blogg för ett tag sedan. Lätt gott så det har vi ätit ikväll. Jag gillade det med resten av familjen gillade inte smaken av ingefäran.

Sedan var det dags att ge sig in till stan och luciafirande. Sara spelade med stråkensemblen i St Nikolaikyrken, det var även ett luciatåg. Men nu är det slut på hennes konserter för i år.
Klok präst. Berättade legenden om Lucia. "Hon föddes som barn i staden Syrakusa"

Kommentarer
Postat av: Maritha

Hej!

Ja det var rutiga marschaller, visst var dom mysiga!!

Kram

Postat av: Annika

Kompent präst att veta att man födds som barn ;o)

Va kul att någon i min närhet har fixat julklappar jag har knappt börjat!!!

Hej hopp från lillasyster i tvättstugan

2008-12-14 @ 07:23:08
Postat av: FruGrip

Ååååh så gott det ser ut! Jag kommer gärna på fika...Ler

Kram Cissi

2008-12-14 @ 13:15:42
URL: http://gripdesign.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad fina dina lussekatter ser ut...Mina blev goda men oformliga.

Kram, Sanna

2008-12-14 @ 16:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback