18 aug

Idag har jag pysslat. Skulle prova tipset från Kortmakaren som kom i morse. Men uj vad det var slabbigt. Hade salt överallt sedan. Blöt var det, använde embossingfönen, salet satt fast så när jag gnodde så följde färgen med. Lät det torka ett par timmar istället.
Nja inte blev jag stormförtjust inte. Gjorde dock två atc och ett kort.






Tog istället och gjorde falskt linne a´la Carina Det var mycket roligare, även fast jag knuffade till en distressflaska så jag hade bläck över en stor del av tidningen. Det fick alltså bli många gröna papper. Måste skaffa lite sandpapper, går nog lättare med det än med nagelfilen.



Detta kort blev jag himla nöjd med. Är så fint tycker jag :-)


Han med en sväng på stan också. Hittade en ryggsäck och köpte lite presenter ;-)

Kommentarer
Postat av: Stamparina

... men så himla snyggt och tydligt du fått det ändå. Själv ska jag också försöka mig på lite bakgrunder nu. :-)

Kul med slabb och färg!

Kramis

/Carina

Postat av: Elina

Jag tycker att dina saltpapper blev himla snygga - läckert med svart!



Varmt tack för dina kommentarer i Kortmakarbloggen, det är jätteroligt med respons från läsarna och att se era resultat.

2008-08-19 @ 08:40:50
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Snyggt jobbat!!! Även om det var kladdigt så blev det snyggt.

kram Annika

2008-08-20 @ 15:00:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pia

Du är verligen produktiv. Jättefina kort! Jag förstår att du är nöjd.

Kram

2008-08-21 @ 12:38:57
Postat av: Monica

Underbart! Med sådana avancerade projekt som du pysslar med behöver du absolut inte vara skraj för raklödder och distresser, det är verkligen jättelätt!

Lite slabb förgyller ju vardagen eller?

Ska prova salttekniken jag också!

2008-08-21 @ 13:50:54
URL: http://pappersvinden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback