18 april - Alcudia

Igâr var vi till Palma. Det var en blandning av storstad och smâ söta gränder. Men man blir trött av att bara vandra omkring. Ât en smaskig vâffla med choklad pâ. Fickade pâ ett litet mysigt torg.
Det omväklande vädret här gör att jag blivit förkyld. Mindre roligt är att jag i natt vaknade och hade svârt för att harkla mej. Kollade i spegeln och gomseglet, heter det väl var dubbelt sâ stort som vanligt. Blev rädd att det skulle bli ännu större när jag sov sâ jag kanske inte skulle kunna andas. Sâ det blev till att âka till ett jourapotek kl 4.30 i natt. Lustigplace. Bakom gallerförsedda fönsterrutor öppnar en halvvaken ung kille. Jag pekar pâ min onda hals. Antibiotic säger han, jag nickar. Sâ vi bytte grejer genom ett galler, han fick pengar och jag fick medicin. Tog ett tag att somna igen, men nu gör det inte ont när jag sväljer i alla fall. Svullnaden ser dock lika stor ut. Tur att vi âker hem i morgon. Men annars har vi det bra ;-)

Kommentarer
Postat av: Cina

Men kära vännen!!! Hoppas verkligen att du kryar på dig fort nu. Men vad smidigt att bara få antibiotika så där och slippa alla köer på vårdcentralen ;)
Sköt om dig!
kram Cina

Postat av: netha

Trist, men skönt att du kommer hem snart.
Hoppas du mår bättre snart.
Kramis och välkommen hem

2008-04-18 @ 09:55:15
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Förutom halsen så verkar ni ha haft en härligt avkopplande semester! Se till att krya på dig nu.
kram Annika

2008-04-19 @ 10:56:30
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback