Vinter

Ja då har vi haft vinter här också. Den första snö försvann snabbt dagen efter den kom. Så vår tåg resa gick bra. Men sedan kom den snabbt tillbaka igen.
67200-403
I torsdags var jag återigen ute och åkte tåg. Då gick det mindre bra Startade kl 05,51. Kommer till Nässjö starx innan 9, nu är det bara knappt en timme tills jag ska vara framme i Linköping för att möta upp min sambo-. Men tji fick jag. I Nässjö hade en snöplog på någotvis kört sönder en ledning så tågen kunde inte ta sig därfirån norr ut. Efter 45 min blev det buss till Motala och sedan tåg. Detta innebar att jag kom upp 2 timmar sent. Vi skulle åka tillbaka kl 14 hade vi bestämt men bokade om så vi tog tåget innan. Det var då större chans att vi skulle komma med tåget från Nässjö till Halmstad kl 15. Den sträckan är det inte sj som kör, så de samordnar inte alltid. Elfelet skulle vara hela dagen fick jag reda på, så hem fick vi åka buss mellan Aneby och Nässjö. Tur att vi bokade om för Halmstadtåget gick i utsatt tid. Annars hade vi kommit hem 2 timmar senare än beräknat.
Så där blev jag blåst på en sväng på stan. Tur jag han shoppa lite i måndags :-)
 67200-404
Det var underbart vackert att se lanskapet när vi åkte. Fullt med snö på träden största biten. Rena vinterbilderna. Tog en massa kort genom fönstret.
På vägen upp höll vi på att krocka med en älgko + kalv. Klarade oss nog tack vare att en mötande bilist signalerade åt chauffören. Naturligtvis hade jag inte kameran igång just då, jag som suttit med den tryckt mot fönstret strax innan :-(

Idag gjorde jag färdig en LO som jag påbörjade för någon vecka sedan.
67200-400


Denna LO har jag fått hjälp med av Paula. Tack snälla för korsen och stjärnorna. Blixten har visst slagit i plastfickan men jag orkade inte fota om dom ;-)
67200-401

Kortet till sonens på hans födelsedag förra veckan. Han fick pengar till körlektioen så då tyckte jag en bil passade bra. Även denna hjälpte Paula mej med. Tack snälla du :-)
67200-402

Idag har jag även gjort en "stör ej" skylt men den får jag fota i morgon. Nu ska jag montera lite nya stämplar, bla några från nya hÄngelpaketet. Som vanligt är det några man fastnar för och några man aldrig kommer använda. Har även några textstämplar som jag inte fixat från Poppes shop.


Kommentarer
Postat av: netha

Herrejösses sicken resa Ni hade, men nog är det vackert i det småländska höglandet med snön.
Och sicken tur man har vänner man kan byta grejor med varann.
Kramis i massor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback