Nu är den här igen

Ja snön alltså :-( Redan igår seglade ett par ensamma snöflingor omkring i luften. De skulle nog bara kolla hur läget var här. Och nu i eftermiddags tog de hit ytterligare flingor. Ligger nu ett litet snötäcke på marken. Måtte det töa bort igen. Jag vill ha ljus omkring mej. Kom på att det är därför jag inte kan pyssla på det mörka halvåret när alla andra verkar pyssla. Jag är helt enkelt beroende av ljuset.!!!! Går ju inte att plocka ihop matchande färger när man inte ser vilka färger man har.
Igår var min första dag i Tingsrätten och det första målet blev inställt. Tänk om folk visste hur mycket det kostar att skita i att komma på en förhandling. Jaja, fick ialla fall några timmar ledigt under dagsljusets tid. Åkte hem och plockade ihop några LO-kit som jag kan pyssla med någon mörk och tråkig dag.



67200-409

Här är ett kort som min listvän Linda förhoppningsvis fått idag.

Jo, igår var jag på bio för första gången på länge. Upptäckte att jag hade en biobiljett som hade sista användningsdagen igår. Bägge ungarna följde med och vi såg Natt på museet, med Ben Stiller. Små komiskfilm. Fast inte är det värt 240 kr som det igentligen skulle kostat oss. Inte konstigt att folk tankar ner filmer eller hyr dem på video med sådana priser.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Nu fattar jag inte vad du menar - snö gör ju den mörka årstiden ljusare. Här är allt inbäddat i ett mjukt vitt täcke och bara jag tittar ut så får jag ljusterapi. Jag tror att ni har för lite snö!

Härligt kort du gjort - hoppas att det kom fram som det skulle.

Kram

2007-02-08 @ 19:45:39
Postat av: Annika E

Mera snö till folket! Fast kylan får gärna ge med sig... Vi har haft mellan minus 15 och minus 25 i över en vecka nu. *brrr* Inte utan att man längtar efter lite sommar och badstränder... :-) Kramis!

Postat av: Anonym

Urfint kort ! Kan tänka, att Linda blir glad över det.

Kram !

2007-02-09 @ 12:42:34
Postat av: netha

Oh vilket fint och enkelt kort, urfint.
Ja du mörkret äter upp en långsamt, det är trist minsann.
Är du ledig någon dag, funderade på om man skulle ta tåget ner till Halmstad en dag för lite shopping och fika och lite tjatter.
Kramis

2007-02-11 @ 09:25:28
URL: http://nethas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback