30 dec

Ännu en slappar dag. Gjort klart en dubbel Lo som jag plockat ihop papper till tidigare, men jag bytte ut dom och tog andra istället. Blev sugen på att använda mej av en skiss från Scraptidningen som kom i veckan.
Annars har jag inte gjort mycket mer i dag, ja förutom att tvättat förstås. jo syrran ringde så det blev lite tjattrande i telefonen.

Men vad tycker ni om denna meny som serverades igår då?
Förrätt:Hummersoppa Hummer ger den rikaste smaken av alla skaldjur. Vi förädlar den ytterigare med bl.a. cognac och innan vi serverar så glaserar vi med pernodgrädde och en god oststång.

Huvudrätt: Dubbelvikt Kalvfilé En rätt med rötterna i Venedig, där Fridolf hade många smakliga, trevliga och lustfyllda kvällar på krogen. I mellan den dubbelvikta filén finns det oliver, fetaost och soltorkade tomater i en smet. I sällskap på tallriken, rotfruktsjulien och en riktigt god italiensk masalagräddsås.

Efterrätt Chokladpannacotta med Hallontäcke Till denna drömavslutning serverar vi en en mosaik av färska frukter, bär och en riktigt god liten italiensk mandelskorpa.

Kan tala om att det smakade riktigt bra

Kommentarer
Postat av: netha

Mums säger jag bara, samt så torkar jag bort mitt dreggelvatten som rinner vid munnen.
Kramis och Gott Nytt År.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback