Rolling Stones

Ja nu har man varit där. Fick min sittplatsbiljett av min kära sambo + svärföräldrarna när jag fyllde år och nu var det äntligen dags. Åkte med Nöjesbiljetten´s konsertresor. En tjusig limosinbuss med plast för 45 pers hämtade upp oss. Vi fick lättare mat och dricka=öl. Ölen var bara att hämta mer så länge det fanns kvar. Så första ölen togs runt 13.30 tiden och den sista klunken strax innan 02 när vi rullade in vid Statoil på natten.
Var ju tvungen att gå ett var runt Ullevi när vi kom. Men jag blev allt besviken....här har det stått i tidningarna at de första började köa redan i onsdags.
image699
Men så här såg det ut 14.40. Vart är allt folk?
image698
Från ett annat håll såg man den gigantsika scenen sticka upp över läktarna.

Gick en sväng på stan och tog bla en glass. Varmt och soligt var det och det var jag inte klädd för så det blev lite jobbigt. Men men, tog vår tillflykt till tystnaden på biblioteket en liten stund. Men usch vilket dåligt bibliotek. Inte en pyssel- eller scrapptidning hade de att fördriva tiden med. Dessutom kostade det pengar att gå på toaletten. Det gör det minsann inte här i stan. Såg bil 099 :-)

image697
Strax efter 19 när vi gick in såg det ut så här framme vid scenen. Det var då över 2,5 timme innan Stones började spela så det han fyllas på lite mer kan jag lova.

image700
Kändisar var också där. Patrik Sjöberg stod nedanför oss ett tag och fick skriva autografer och fotas med folk. Sören Olsson(Suneböckerna) gick förbi på planen och hade handlat öl. De som satt framför oss hade träffat Tommy Körberg. Vem som satt i vip-rummet gick inte att se. Vi satt precis under den.

image701
Scenen var som sagt var gigantisk.
image702
Mycket ljus...
image706
...och pyroteknik

image704
Långa tygstycken kastades ut och sedan var det slut.

image703
tack och adjö efter drygt 2 timmar.

På hemresan fortsatte Rolling Stones att spela i bussen och vi tog en öl till. Åker man limosinbuss så gör man. Kan säga att jag stupade direkt i säng när vi kom hem runt 02.45

Men vad tyckte jag då om konserten? Var ju inte sådant ös som jag trodde det skulle bli. Det blandades väldigt mellan luga och häftiga kända låtar. Keith Richard gjorde en helt bedrövlig I wanna hold you. Falskt och eländigt. Kul at se Mick Jagger fara omkring på scenen som en annan sprätthöna. Den ända som verkade vara i normalt skick var trummisen Charlie Watts. Att även se detta mastodont bygge till scen var häftigt. Jag ångrar absolut inte att vi åkte men nu har man sett dom och jag kommer inte att gå på fler konserter om det nu skulle bli någon mer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback