Rapport från Malmö

67200-71
Idag har jag varit i Malmö. Ungarnas kusin fyller 1 år idag Grattis.
Tog tåget ner i morse. Resten åkte bil.
På tåget satt ett gäng som skulle ut på semester. En av "gubbarna" konstaterade att man blir inte vuxen förren ens föräldrara är döda. Fram till dess är man alltid ett barn till någon.Tyckte det var mycket klokt sagt för så är det nog i många familjer. Föräldrar som behandlar de vuxna barnen som barn hela livet.
När jag kom fram till Malmö var destinationen Matton, Panduro och Stämpelfabriken. Köpte faktiskt inte så mycket idag. Matton var stängt så här på pingstafton. Många utgifter är det denna månad så jag var bara inne på Panduro och tittade utan att köpa ett dugg. Det ni, fast jag hade en rabattcheck med mej.
På Stämpelfabriken blev det tillsist 5 st Versakuber och 2 st Impressdynor. Himla bra är det att man kan pröva dynorna för att se färgen ordentligt. Gjorde några stämpelprover.
Gick sedan och tittade i afärer som jag inte annars besöker. En mysig klädaffär var Zaras, fanns mycket fint till dötttra mi. Men jag vågar inte köpa något utan att hon provar kläderna först, i alla fall inte när man inte kan byta.
Åt lunch på ett mysigt fik i Saluhallen, massa bakverk och mackor hade dom. Åt en passionscheescake och en liten macka, bad om det, blev en tekaka med räkor och äggröra. Inte liten med ack så mumsig.

Hade en trevlig eftermiddag/kväll hos födelsedagsbarnet, god mat osv

Som synes var solen påväg att gå ner när vi väl tog oss hemåt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback