Avslutning

67200-79
Så då var sonens grundskoletid till ända. Helt plötsligt känner jag mej gammal :-(
avslutningen började kl 10 i aulan. Lite musik och snack av rektorerna. Lärarna sjöng en låt för eleverna, dock saknades sonens mentor. Varför? Satt på toaletten då, var svaret. Men ingen trodde nog på detta.
Efter att vi avslutat med Den blomstertid och en lärare som sjöng  Lova att du aldrig glömmer bort mej, av Gyllene Tider skulle alla 9:or fotograferas. Självklart tog jag också en del foton då. Sedan var det dags för eleverna att få sina betyg. Då fick inte vi följa med utan fick vänta utanför. Efter ett tag fick vi veta att det serverades fika ine i kaffeterian. Mums, rulltårtsbakelse med jordubbe. Sedan kom klasserna dit en efter en. Sonen kom också och visade upp sina betyg. Hade tyvärr sänkt biologin till ett G. Men 6 G, 8 VG och 3 MVG blev det tillslut. Dessutom fick vi reda på att han får VG eller MVG i Matte A-kursen som han redan läst in bredvid (läraren hade inte helt bestämt sig än). Kul
 
Trodde i min enfald att sonen skulle vilja följa med oss och fika på stan, men icke, här var det kompisarna som gällde. När jag ringde en timme senare satt de naturligtvis på Nätcaféet som väl är deras andra hem ;-)
 
På kvällen hade jag planerat hemgjord pizza som han brukar tjata om, men inte ens det höll honom kvar. Stack till en kompis på denna sidan stan för att käka taccos. Vet inte hur många de blev, inte hela klassen i alla fall.
Dagen till ära har han inte fått någon hemtid, utan vi har sagt att han måste ringa om de ger sig iväg från kompisen. Misstänker att jag sover när han kommer hem. Tur han har en pappa som är nattmänniska.
 
Självklart gjorde jag ett kort också åt honom. Så här såg det ut.
67200-78

Kommentarer
Postat av: Cina

Tänk så stora dom är helt plötslig !! Och helt plötsligt är föräldrarna inte det viktigaste i deras liv. Tragiskt men ändå skönt på något sätt ändå *ler* Stilig kille med bra betyg - hoppas du är riktigt stolt nu AM !!!
Fint kort fick han också och blommor - en riktig skolavslutning som hette duga.
*kram*

2006-06-10 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback