RixFm-festival

Igår hade vi RixFM på besök. Stor gratis konsert i stationsparken, med ett antal artister. Varmt var det, runt 29 grader då festivalen började kl19. Trängseln var stor både i skuggan och längst fram.
67200-149
Först ut var Ola, till småtjejernas förtjusning. Får ju säga att han gjorde sig bättre på Idol
67200-150
Man börjar nog bli gammal för inte kände jag igen Anders Johansson tex.

67200-151
Velvet sjöng Mi Amore, en låt tom jag kände igen från melodifestivalen. Under hennes framträdande höjde ett antal kilar upp sina mobiler och plötsligt blev det mer folk runt omkring oss.

Några småtjejer viftade omkring med händer och hatttar. Cosmo4, dessa hade jag klarat mej bra utan.

Lasse Lindbom kom som extra gäst. Såg pigg ut efter gårdagens firande. Helt plötsligt blev det en låt man kände igen. Diggade loss till Kom och värm dig, samtidigt som dottern blängde på mej och bad mej skärpa mej. :-)
67200-152
Riktig fart blev det dock inte förren Patrik Isaksson äntrade scenen. Dett verkade vara en artis som uppskatades av alla åldrar. Nu började det bli ös.
67200-153
Helena Paparizou fortsatte medan stämningen var hög.

Kvällens sista artister var Da Buzz, men då gick vi därifrån. Jag vet ibte vilka de är och dottern med medföljande kompis tyckte inte de var bra.

Strosade sedan runt lite på festivalområdet innan vi knallade hemåt strax innan 23 i en underbar sommarkväll.

Såg förresten 038 på vägen dit :-) 039 vet jag var den finns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback