Bak, marknad och jobb

67200-361
Idag har jag och dottern haft pepparkaksbak. Tyckte igentligen vi kunde hoppa över det i år för Nyåkerspepparkakor är ju så goda, men det protesterade dottern om. Så det var bara att baka det.

67200-359
Ute har det regnat av och till hela dagen. Var julmarknad på Slottsgården idag. Bara massa ätbart. Skulle köpa julcheddaren så det var bara att ta på regnkläderna det. En fördel med regnet avr att det inte var så mycket folk där. En större nackdel var att de som var där hade paraplyer med sig. Att inte folk kan inse att de då har en mycket större radie omkring sig. Nej nej, där gick man med risk att få ögonen utpetade av någon som helt enkelt fick för sig att bara snurra runt och byta håll :-( Paraplyer på sdana tillställningar borde förbjudas!!!! Kom i alla fall hem med både ost, bröd, brända mandlar, godis,  marmelad och chips.

På em har jag suttit och förberett morgondagens lektioner i klassen där jag vickar måndag-tisdag. Har letat rätt på lite matteklurisar bla.
67200-360
Idag postade jag en hög med julkort, men jag ska skicka några till. Får fixa det i veckan.

Ikväll har vi varit och sett på Ainbusk, med showen Hemliga rum. Vann 2 biljetter i en tävling i en av våra gratistidningar :-) Föreställningen var lite  i lugnaste laget för mej, men duktiga är de. Men Marie Nilsson livade upp tilställningen med sina monologer.

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag såg alla julkort, hoppas du kom ihåg min önskan om fåret. Du är ju så himla duktig på att göra, julkort och inte minst juladresser (dom var lite roliga) Mao paketet har kommit fram. Har postat paketen igår, så förhoppningsvis kommer dom innan jul.'
Ha en fortsatt bra dag, syster
Kram Lillasyster

2006-12-19 @ 08:57:46
Postat av: Lotta

Härligt med julmarknad även om regnet inte förhöjer stämningen. Men du fick ju tag på en hel del gott :-)

SKönt att jag inte är ensam med att vara ute sent med att posta julkort :-)

Kram

2006-12-19 @ 20:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback