Svar ang försäljning på Tradera

Kors i taket, fick faktiskt ett svar idag. Man hänvisar där till Upphovsrättslagen.
"Upphovsrätten skyddar bl.a. författares, kompositörers, konstnärers och andra skapande upphovsmäns rättigheter att bestämma över det som de har skapat."
Men kan detta verkligen stämma? Jag tvivlar på det. Kanske det finns någon juridisk kunnig person som läser detta och kan svara? Borde man i så fall inte få veta det när man köper stämpeln ifråga. Det står inget sådant i köpvilkoren eller på varan eller kvittot. Det blir ju som om man köper rättigheterna att använda stämpeln, inte att man köper själva stämpeln.

Som tur är finns det svenska företag som faktiskt inte ser några problem i försäljning när jag tröttnat på min stämpel.
Många ++++ till www.landstoken.se
http://www.spira.webb.se/

Kommentarer
Postat av: netha

Ja du Magnolias regel om att man inte kan sälja deras dyra konstverk som massproduceras för 40 kronor styck är för mig en gåta.
Sicka regler, lika urbota dåliga som deras sätt att hanskas med kunder.
kramis netha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback