1 juli

Igår började jag dagen med att cykla bort till Maxi för att köpa jordgubbar till frukost. Blev så sugen efter at ha läst Bodils recept på jordgubbssylt. Där sattes jag i ett dilemma för de sålde en hel låda för endast 200kr mot 25 kr/l. Men jag cyklade ju! Hade med två påsar för jag räknade med att köpa 6 liter. Efter lite vånda så köpte jag i alla fall en låda och fixade ner allt i de bägge kassarna. Mums med frukost.

 Sedan blev det Bodilsylt, dottern fick med 2 liter till landet (dit hon och en kompis stuckit för att vara där denna veckan) sparade 2 liter till oss och skivade ner resten till frysen.
Dagen till ära blev det ugnspannkakak ute på gården i skuggan under äppelträdet. Där satt/låg jag sedan till ca kl 16v och läste min bok. Hur skönt som helst.

På kvällen åkte sambonm och jag in och åt på Fox and Anchor. Gott. Jordgubbar och glass blev det hemma till Morden i Midsomer sedan.

Idag har jag börjat plocka ihop material till LOs som jag ska scrappa på lördag. Sedan åkte jag in till stan och träffade Jaana. En kompis som jag lärt känna genom olika listor på Internet. T'änk vad datorn har ändrat livet hos folk.
Gick lite i affärerna men satt mest och pratade och åt glass vid kanten av NIssan. Plötsligt var kl 17,30 och vi började röra på oss igen. Hade sällskap av en lat måsunge som bara stod och skrek efter mat.





Det verkar har varit åska både här och där men det har vi klarat oss utan, kanske kommer det hit i natt. Då är det helt okej.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Gud vad gott det såg ut med jordgubbar och det lät väldigt gott med jordgubbssylt!

Låter härligt med mysdag med Jaana, jag hoppas att vi kan få ihop en träff när jag är i Halmstad några dagar v 30.

kram Annika

Postat av: Mija

Jag bytte kamera för att Canon fanns inte på lager (jag hade missat det), Olympuskameran var ngt billigare med samma prestanda (bättre) och jag gillar Olympus - har en idag (vanlig digital)! Det var Olivia som ville ha en Canon! Vi får hem vår nya familjemedlem i början av nästa vecka!! Kram, Mija

2009-07-02 @ 08:11:38
URL: http://mammamijasblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jättegott med jordgubbar i mängder. Riktigt avundsjuk.

2009-07-02 @ 08:14:29
URL: http://orjanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback