11 feb - grattis och snyft

Idag fyller min faster 88 år. Ojoj. Tyvärr är hon inte längre pigg och kry, utan får nu tillbringa dagarna på ett äldreboende upp i Norrköping. Är väl inte alla dagar hon har koll på släkten. Ja det är tur man inte vet vad som ska hända med en.



Dagen har även varit sorglig då en fd kökspersonal begravdes idag. Var inom kyrkan innan begravningen och lämnade några blommor. Det är några år sedan hon jobbade hos oss men de senaste två terminerna har vi gått en kalligrafikurs ihop. Hon var en mycket sprudlande levnadsglad människa. Har kännt de senaste dagarna att jag ville besöka kyrkan idag. Gick in på min avd och skulle tala om att jag kom lite senare, men det klarade jag inte utan att börja gråta. Tänk vad lite man vet om sig själv. Har inte alls kännt något jobbigt innan, utan jag ville bara gå dit helt enkelt. Så ska man inte ens klara av att säga det till sina arbetskollegor utan attbörja gråta. Blomsterarrangemangen var mest i orange. Lika färgglatt som hon själv var.

Saknar dej.


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vilket fint kort du har gjort i härliga vårfräscha färger.



Jag tror att det ofta är svårare att sätta ord och uttala det man tänker. Åtminstone är jag sådan.

kram Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback