Helsingborg/Helsingör

Igår åkte sambon och jag ner till Helsingborg för att gå på ytterligare en Lundellkonsert. Men villkoret för att jag skulle följa med var att vi åkte en sväng till Helsingör också. Den utlovade snön lyste med sin frånvaro, inte mej emot :-) Så mycket billigare är det inte längre att handla i Danmark men det är trevligt ändå. Åt på en italienskrestaurang.
 Blev panerad spätta, pomme och remouladsås. Mums. Köpte lite julklappat till min kalenderswapp. Köpte även något Irish creme liknande men med vit choklad.
På kvällen var det konsert i konserthuset. men måste säga att skånepubliken är mycket segare än Halmstadpubliken. Klart mer fart i Halmstad där folk ställde sig upp. Det ända folk gjorde här var att springa fram och tillbaka till toaletten. Har inte varit med om så mycket spring tidigare. Nja, på slutet ställde sig folk upp efter att Lundell puschat på till sin Gå ut och var glad igen. Då var det slut på den ordinarie delen, lika slött på extranumret, men när jag såg ett par i publiken ställa sig upp gjorde även jag det och snart stod alla igen, i alla fall till två låtar.




 Var rätt trött när vi kom hem men satt och pratade ett tag. Skönt att få sova. Tog bussen hem på fm, satt längst fram för att kunna leta bilnummer men till ingen nytta.
Dock såg jag nästa nummer när vi väntade på bussen till Helsingborg och nästa i Helsingborg. Har nu hittat upp till och med 278. 279 ska stå på gården bredvid men den fanns inte hemma idag.

Kvällen har tillbringats hos min svåger som fyllt år. God mat och dricka. Fick åka hem skapligt eftersom dagen räknas som helgdag och då går inte bussarna så länge.


En tändsticksask till värdinnan där vi sov.



Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Gokväll själv var jag i cloetta center och Jysk julfest, drog ett par låter tillsammans med Andreas Johnsson tex Glorious och den där han sjöng på melodifestival just a little bit, så idag kan jag inte prata knappt. Sov även på ett värdeslöst hotell Scandic (frimurarnas)Men nu tar det ett år till innan vi ska äntra någon arena igen, alla vi tusen som var där.

2008-11-02 @ 18:59:30
Postat av: Ann-Louise Karlsson

Vad börjar man räkna på när det gäller bilnummer? :) Kul grej. Vart kommer det ifrån att du gör det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback