Norrköping, del 2

Ja då var vi hemma igen. Borta bra men hemma bäst :-)
Här kommer en liten sammanställning av vår semestertripp
image633
Zäta, en av syrrans katter
image634
Zazoo leker tittut. Syrrans andra katt.
image635
God buffé på mammas 70-årsfest
image636
samt goda tårtor.
image637
Tar ingen kort på mej får jag ju göra det själv.
image638
Norrköpings berömda kaktusplantering. Allt är kaktusar.
image639
I Eldkvarns spår. Café Broadway. Här fikade jag som yngre.
image640
Mer Eldkvarns spår. "Spårvagn genom ljuva livet"
image641
Ulf Lundell spår, "Jag går på Promenaden"
"Jag börjar vid bensinstation
en dag då allt känns kass
Snart kommer jag till Halvars kiosk
där köper jag en glass
Och går på promenaden
och slickar på min strut"
image642
Även vi köpte glass här. Visst ser min mumsig ut.

image643
Nu är vi på väg in till stan. Klart man måste fota en fontän.

image644
Matdags. Åt på ett ställe med pizza, taco, och pasta buffe
image645
Dekoration på toaletten.

image646
Norrköpings industrilandskap.
image647
Strykjärnet, numera museum
image648
Skulptur på Kungsgatan. Gissa vem som är min syster?
image649
En liten stund efter att vi kommit hem från en heldag på stan så började det hagla och åska. Vilken tur att vi han hem. Mera synd om ungarna som precis gått iväg till Himmelstalund för att bada. De var lite blöta när de kom hem och inget bad blev det.
Förutom detta han vi hälsa på både mina föräldrar och min faster. Äta mat, se på tv, hälsa på min systerdotter och sambo när de var instruktörer på Sportcamp. Samt snacka en massa förstås

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skoj att se så många härliga bilder får lilla Peking. Vet du om att mitt förra jobb låg om hörnet till Broadway. På gården som tillhör Kulturkammaren.
Kram L8

2007-07-20 @ 21:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback