24 feb - irriterande telefonförsäljare

Blev uppringd när jag stod redo att gå till jobbet. Hörde knappt vad han sa, eftersom det gick med en rasande fart. Han uppfata något om tandvård. Sa att jag var påväg till jobbet. Men han tyckte att det bara tog 30 sek och frågade mej om jag använde eltandborste. Nej svarade jag. Då sa han snabbt att som tack för hjälpen skulle jag få en gratis eltandborset på posten. Vilken är din adress?
Men stopp och belägg. Vad innebär detta sedan sa jag snabbt. Jo då visade det sig att detta var början på ett abbonemang med en ny tandborste varje månad för mellan 150-200 kr. Kommer ej ihåg exakt. Men det hade han minsann inte sagt något om alls när jag skulle få det gratis.
Det är jag inte intresserad av svarade jag. Nehä sa han och la på.

Men hallååå, tänk om jag rabblat upp min adress, då hade jag fått ett löpande abbonemang på köpet. Undra när han hade tänkt tala om det. Snacka om att jag blev irriterad.

Kommentarer
Postat av: Cina

Min mor råkade också ut för en telefonsäljare som inte gått någon charmkurs. Han höll på att tjata och hon sa nej flera ggr. Då sa han till sist "skit i det då kärring" Trist hon inte kom ihåg var han ringde ifrån för då kunde man ringt upp chefen och berättat.

Håller med dig, dom är så irriterande :(

Postat av: mimmimarie

Är du inte NIX-ad? Då slipper man i alla fall dem som man inte är kund hos redan.

En annan variant är att säga att de behöver gå till doktorn och kolla hörseln. Det brukar ta skruv.

//Marie

2010-02-25 @ 18:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback