8 aug - en vecka kvar

Ja nu är det bara en vecka kvar på min semester. Men oj vad jag har kopplat av, ja iallafall från jobbet.










även Hallandsposten var på plats
I fredags var jag inne i stan och tittade på två föreställningar på vår Internationella gatuteaterfestival. Blev tyvärr inte mer då jag ju varit i Malmö samt åkte på scrappträff på lördagen.
Skoj är det att titta i alla fall.


I år var det även matmarknad på torget, ost, korvar och antipasto.



Även mat att äta direkt fanns det. Köpte mig en stor härlig pannkaka med banan och grädde. Lite ost fick också följa med hem .
Brukar även passa på att köpa med mig lite frukt och grönt hem när jag är på torget. Den här gången blev det lite melon.

På kvällen lyxade vi till det och köpte hem kina mat från Kinaboxen. Var väl okej men föredrar helt klart taien vid Netto istället.

Lördagen tillbringades någonstans utanför Hörby. Det var scrapnet som ordnade en träff. Inte så stor men trevlig och mycket god mat. Några utmaningar blev det inte denna gång så istället fick vi varsin gåva i form av en embossingstencil. Använde den på en av de 3 layouerna jag fick gjort. Gjorde även 2 kort av spillpappren från mina LOs. Så jag var nöjd med vad jag han att åstakomma. Men dagen blev lång, åkte inte därifrån förren ca 22.30 sedan tog det 1,5 timme att ta sig hem.


Innan vi åkte till lokalen vi skulle vara i besökte vi PEMA, oj vilket paradis. Hade en himla massa grejer, så en del inköp blev det :-)

Här är pappren jag köpte både där och hos Scrapnet






Idag har jag inte gjort så mycket, kollat film och rensat bland mina foton. Måste bränna ner årets bilder. Tänkte ha det klart tills jag börjar jobba igen. Veckans jobb alltså :-)

Kommentarer
Postat av: mimmimarie

Låter spännande med embossingstencil. Undrar om mitt lager av gamla mallar till schablonmålning skulle duga också.

2010-08-09 @ 06:56:40
Postat av: AnnikaS

Alltid kul med pysselträffar! Mysiga layouter och favoriten blev den där jag finns i bakgrunden... Får se om vi inte kan boka in en ny träff snart, vore inte det kul?



Se nu till att njuta ordentligt av den sista semesterveckan!

kram Annika

Postat av: Cina

Ja Pema är en upplevelse. Ett skjul ute på landet med en mycket envis och påfrestande ägare :D Hoppas ni inte blev förföljda av honom ;) Men mycket grejer har dom, perfekt :)

2010-08-13 @ 20:07:14
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback