1 aug

Tänk att det redan är augusti. Fast jag har två veckors semester kvar. Härligt
I helgen har vi haft Marinfestval här. Tyvärr har mycket av tiden regnat bort. Som tur var cykla jag in i torsdags em för att lyssna på lite musik. Köpte med mig kokosbollar hem. Mumma.
Sedan börja det vräka ner. Regnade åt alla håll och kanter. 21,30 skulle Mikael Wiehe spela och jag tvekade in i det sista om jag skulle dit eller inte. Åkte i alla fall och fick en trevlig men  blöt stund. Men det var en lite tapper skara som var där när jag kom stra innan starten



Var bara bh´n som var torr när jag kom hem. Det märks att det är valtider för det var mest politiska sånger med massa snack emellan som applåderades.

Fredagen fortsatte med regn. Alla båtturer ställdes in pga kulingvarning och nästan alla tält slog igen.
Konserterna var flyttade till en mindre scen eftersom den stora blåst sönder. Men med vinterjacka, sydväst och höga gummistövlar trotsade jag vädret ännu en gång. Denna gång var jag torr när jag kom hem efter 2,5 tim musik. Åkte dit för att lyssna på Vincent Vicious och MayJet






Lördagen blev bättre, då klarade vi oss utan regn. På fm åkte jag in på Bondens Marknad. Flera nya producenter var med i år. Det är så mysigt att gå där bland alla grönsaker, ost, bröd mm Och allt närproducerat.



Det blöta kom däremot när vi var ute och åkte båt i vågorna. Albert Johannes från Holland. Mysiga 3 timmar men sjön suger så när vi kom hem var jag rejält trött.













Idag har jag förberett inför nästa veckas scrappträff. Har plockat ihop foton och papper och kollat efter roliga skisser.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Underbara foton! Vad trist att vädret var så dåligt, men du är tapper du.



Jag har oxå 2 veckors semester kvar och det är så skönt! hoppas bara att det fina vädret kommer tillbaka.

kram Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback