20 april

Kylan håller fortfarande i sig. Har även haft regn i em/kväll :-(
Idag har vi varit och kollat in lokalen vi ska vara i på Rasmus student. Blir säkert bra. Rummet att sova i såg också okej ut, dock saknades det en minibar, så jag hoppas syrran klarar sig ändå.

Har varit och köpt alla grejerna till min kortkurs, tyvärr fanns inte pappret jag ville ha så jag fick tänka om lite. Men det ska nog bli fint detta också. Det får ni inte se förren jag haft min kurs. Två olika vikningar ska de i alla fall få prova på, samt embossa lite.
Köpte även en sprayflaska som man kan använaf istället för att montera sin stämplar. Verkade väldigt smidigt.

Var in en sväng till stan och hämtade mina foton som var klara. Köpte med mig lite frukt och grönt från torget med.

Nu har mina vårkort kommit fram samt 2 födelsedagskort som jag gjorde utav grejerna vi fick på MiMas Tim Holtzinspirerande kurs i förra veckan.






Här distressade vi bakgrunden, hade vi watermark på stämpeln(tror jag), sprutade på lite vatten på stämpeln, stämplade och tog sedan snabbt upp det blöta med lite papper. Effektfullt.


Watermark dyna och clear embossing, efter det så distressade vi in tagen. Gillade jag med.


Det här var den första tagen.
Här fick vi testa lite olika stämplar, man kunde spruta med lite vatten så flyter motivet ut lite.
Vi använde crackel paint, både clear och guldigt. Det guldiga var inget för mig.
Stämpeln med fläckarna köpte jag.


Alla 3 tagsen där vi tog bort stämpelavtrycket.



Distressa, sedanstämplade vi med en watermarkdyna, målade över med perfect pearl-pulver, då kom motivet fram så här. Inte riktigt min grejer kände jag.

Kommentarer
Postat av: Annika

Menar du att det inte fanns någon MINIBAR!!!! ??

Du är då för skicklig med att göra dina kort, kan hända kanske att man kan få sej ett vid tillfälle;o)

2010-04-21 @ 07:25:17
Postat av: AnnikaS

Så himla fina grejer du gjort! Har själv testat det där med perfect pearl och tyckte inte att det blev så bra som jag önskat.



Det första kortet har jag ståendes i köket. Så sött!

kram Annika

Postat av: Jaana

Jag tycker att dessa är sååå fina ! Tackar för inspirationen !

2010-04-21 @ 15:37:47
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback