21 juni - hemma igen

Ja så var midsommarfirandet över för denna gång. Åkte ut till Särdal i fredags fm. Regnet hängde mer eller mindre i luften, men vi klarade av midsommarfirandet med alla grannar. Det är en tradition som vi varit med om sedan ca 1987.
Jag vann andra pris i år och valde ett midsommarbröd. Fotade lite balnd alla växter i trädgården.
Middagen kunde faktiskt ätas ute även om det blev lite kyligt vartefter men då åkte fler tröjor fram. Lagom till vi precis hade lagt upp jordgubbarna så kom regnet. Det tradionella  brännbollsspelandet sköts därför fram till midsommardagen ch vi spelade en omgång plump istället.

MIDSOMMARDAGEN
Bjöd på fint väder och jag tog en promenad ner till havet med sambo och sonen. En del läsande blev det också utomhus idag. Härligt. Även hela middagen kunde ätas ute. Mumsigt. Jga hoppade brännbollsspelandet i år vilket var dumt eftersom jag skulle blivit mutad med vin från bag-in-box. Ja ja får ta igen det nästa år. Även denna kväll avslutades med en omgång plump.

SÖNDAG
Om de förgående dagarna varit bra så blev denna toppen. Var varmt och skönt redan till frukost. Även idag blev det en tur ner till havet men denna gång via hagen med får. Har spelat lite kubb. Solen har stekt på bra och jag har fått en lättare röd färg på bröst och armar.

Ja nu är det bara att räkna ner till semestern. Kanske dags at börja planera den lite
























Kommentarer
Postat av: Sanna

Fina bilder!

Sanna i N

2009-07-04 @ 11:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback