12 juni - lämnat grundskolan

Ja nu har man inga barn i grundskolan längre. Dottern har nu lämnat även detta stadie. Tiden går alldeles för fort tycker jag. De växer ju i från en nu.
Även studenterna slutade idag och alla fick ett rent skitväder. Regnet har vräkt ner nästan hela dagen.
Dotra mi har gjort bra ifrån sig och kom hem med 14 VG och 7 MVG. Bra jobbat min stora  tjej :-) Nu väntar ett långt sommarlov innan hon ska börja på Mediaprogrammet på Stureskolan. Avslutningen börjadec i matsalen med lite sång och musik, sedan pratade rektorerna. Dottra fick även komma fram och ta emot en ros tillsammans med de andra i skolans mattelag som fick åka till Malmö och representera Halmstad i finalen i en mattetävling. :-) Lärarana sjöng innan det var dags för alla att klämma i med Den blomstertid nu kommer. Sedan gick klasserna till sina klassrum och fick betygen. Vi föräldrar fick passa på att fika i cafeterian medan vi väntade in våra ungdomar. Sedan tog det ett bra tag med fotograferande och kramanden inna det var dags att lämna skolan. Denna klass lämnade skolan utan några scener, det hade däremot en av de andra klasserna där troligen alla tjejer mer eller mindre stortjöt samtidigt som de kramades och sa Hej då. Maskarerna rann och alla var heldeppade. Men ser man på sonen så är det just vänskapen från högstadiet som sitter kvar. Så även för mig. Har ingen som helst kontakt med de jag gick gymnasiet tillsammans med. Så dessa tjejer kommer nog över denna dagen också.

Nu är dottern ute och spelar för de som tar studenten i hennes orkester. Sonen är på studentuppvaktningar hos några olika kompisar från just högstadiet. Själv får han ju vänta ett år till den drulen ;-)

Själv ska jag sätta mig vid tv´n och börja beta av allt inspelat från den senaste veckan.





Visst är hon fin. Puss på dig :-)






Kommentarer
Postat av: FruGrip

Ojojoj vilket härligt hår din dotter har!!! Jo typiskt att det ska regna. Minns att det gjorde det på examen förra året också....

Superfina grejor du gör!

Kram Cissi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback