Snö

Ja då var det dags för skolstart och strax efter att skolklockan ringt in så började det snöa. Var ett lagom lager snö till alla skulle ut på rast. Som tur var slapp jag diskussionerna om snöbollskastning. När jag skulle ut på middagen hade en del börjat töa väck igen. Fast det fanns i alla fall några som verkade ha fått special tillstånd av rektorn att ha andra regler om att kasta snöboll. Gick fram till dessa och talade om att jag skulle påminna rektorn att hon måste tala om för oss vuxna när någon ska få specialregler så att vi vet det. Då lommade kastarna sig iväg och höll sig lugna resten av min tid ute. Hihi, ja man kan ju inte alltid bara säga nej, du får inte.
Sedan var fritidsungarna ute och åkte på sina sittlappar och var allmänt glada. Det mesta är borta igen men fryser det på nu så får vi rena isgatan.
Nej tacka vet jag sommaren.


Kommentarer
Postat av: M i n d i

Vilken HÄRLIG bild. :)

Jag kan tänka mig att man får tjata om de där eländiga snöbollarna....



Stor kram

M I N D I


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback