Årskrönika

Ja vad hände då 2008
Här är en liten summeringen, inspirerad av
Tess

Januari
Datorn åker fram och tillbaka till supporten ett antal gånger. Får samtal från sonens mentor om närvaron i skolan, eller rättare sagt bristen på närvar :-( Sonen fyller 18 år. Var på Skottårsrevy, för första gången. Var väl sisådär. Skulle inte velat betala fullpris för att se den. Fick erbjudande om att följa med till Mallorca senare i vår. Tackade självklart ja. Utvecklingsamtal med dottern, bara possitiva besked :-) Börjat rensa bland alla videoband
Februari
Scrappträff på Annies gård. Dottern köpte en egen systemkamera. Datorn fortsätter att åka fram och tillbaka till Office. Köpt en extern hårddisk, räddas det som räddas kan. Dottern fyller 15 år. Bokat resan till Mallorca-Alcudia. Hade scrappträff på skolan. Hlea mitt arbetslag fick blommor på jobbet av en familj bara för vårt engagemang i barnets utbildning och framtid. Sådant värmer.
Mars
Började på en kalligrafikurs. Kul men svårt. Blev erbjuden att få en ny dator eller min gamla som nu skulle vara lagad igen. Inget svårt val kan jag säga. Var och träffade några internetvänner och passade även på att gå på scrappmässa i Sävsjö. Fick lite snö under några dagar. Klippte mej. I slutet av månaden så fick jag äntligen en ny dator :-)
April
Började med min PIM fortbildning. Tyvärr fick jag inte gjort så mycket som jag tänkte, men jag tar nya tag i år igen. Åkte på en härlig semestervecka till Mallorca med min väninna. Sonen mönstrade och fick frisedel. Köravslutning på min födelsedag. Scrappträff på Kattegattskolan. Dottern åkte till Wien med Stråkensemblen.
Maj
Soligt och skönt. Lyssnade på Eldkvarn på The Corner. Var på bio med sonen och såg 21. Ganska bra var den. Hade scrappträff på skolan. Blev interjuvad av TV 4 Halland, ang att arbetslösa inte ska få ha barnen på fritids. Naturligtvis vinklades det helt fel. Gjorde fint på balkongen med blommor och tomater. Sonen bjöd på golf på morsdag och dottern lagde middag. Andersberg firade 40 år och jag var där och lyssnade på Andra Generationen. Kulturskolan ordnade Vågsvall och dottern uppträdde med Stråkensemblen. Besökte medeltidsbyn som hade marknad. Klart att sonen måste gån om år 2 pga för hög frånvaro :-(
Juni
Nyhem låg öde när Sverige spelade fotboll den 14:e. Firade midsommar i Särdal som vanligt. Klarade oss nästan utan regn hela dansen. Middagen fick intagas inne pga regn. Fortsatt rensa bland videobanden.
Juli
Var på Ullevi och såg Springsteens bägge konserter. Träffade mina gamla kompisar från Norrköpinstiden. Himla kul. Direkt hem til Scrappmässa påTeatern. Träffade två listvänner som semestrade här i stan. Åkte till Norrköping med dottern. Besökte Smultronstället i Sörping. Var på Marinfestivalen och lyssnade på Håkan Hellström. Dottern åkte till Tyskland med sin bästis och hennes familj. Jag fick beök av min kompis H från Norrköping. Gjorde stan och after beach. Badade ett par gånger på Östra Stranden. Fikade på Rotundan några gånger. Mysigt ställe.
Augusti
Dags för Gatuteaterfestival. Såg flera bra foreställningar bla med Buffonn´s needle. Fick byta arbetslag och fritidshem, efter 8,5 år på Gruvan. Sambon fyllde 50. Firades i all stillhet på landet. Letat begravningslåtar på nätet. Det gäller att veta hur man vill ha det.
September
Stegutmaning började på jobbet. Fick söka läkarvård efter att jag haft ont i ena ögat en längre tid. Visade sig vara en liten bit skräp som låg och skavde. Varit och hjälpt netha på Papermaze på mässan i Göteborg. Var runt lite på Kulturnatten precis hemkommen från Göteborg. Höll i ännu en scrappträff. Var och lyssnade på Magnus Betnér Var ute på svampjakt i Skedalaskogarna. Var en sväng på scrappträff på Annies gård innan vi skulle titta på Björn, Måns, Zoran och Özz på Teatern.
Sparbanken på Nyhem rånades, men det såg jag inget av. Polisen var hemma och undrade om vi sett något.
Oktober
MiMas scrappbooking öppnade på Linnégatan, inte långt hemifrån alltså. Blir farligt detta. Var på Utbildningsmässa med dottern som snart ska välja inför gymnasiet. Var på läger med min år 5:a på Ön.  Brunnsåkerskolan firar 100 år. Lyssnar på Lundell både här och i Helsingborg. Var i Alingsås/Göteborg och träffade mit gamla kompisgäng. Hur kul som helst. Var även och lyssnade på Bruno K Höijer. Nallen Renate kom hit och hälsade på.
November
Första frosten kom. Vra och såg bla Janne Schaffer på IB expo 08, på Kulturhuset. Ljusen tändes i kastenjeträdet vid Slottsbron. Nu är julen på väg. Darck glögg fast det inte var första advent än.  Adventskaffe hos svärföräldrarna inna vi hade avslutningskonsert med kören. Renate åkte vidare.
December
Började träna på Nautilus både sonen och jag. Var med i  Scrappiz och Mindis julkalendersbyten. Roligt at få öppna paket även om en omgång paket blev försenade på posten. Julkalendern Skägget i brevlådan visades med ANders och Måns. Ganska hyfsad.
Jobbade ända fram till julafton. Både julafton och nyårsafton firades i stillhet själva hemma Var ledig i mellandagarna. Hemköp rånades, fast det märkte inte vi.

Ja föutom detta har jag hunnit med att skapa en massa, både kort och layouter. Kom upp till bil 306 i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback