6:e dec eller 2:a advent

18 dagar kvar till julafton

Har hunnit med att vara på arbetslagsträff med hela området. Blev bjudna på tacobuffé och fick dansa linedance. Glad att jag redan kunde en av danserna

Har hunnit få de första julklapparna, av mina fastrar. Har redan hämtat ut dem från Hemköp.
Sålde en julstjärna på jobbet i fredags :-)

Igår var dottern och jag till Malmö och kollade in julskyltningen. Besökte bla Granit (tittade bara) en rolig butik mitt emot som hade massa småplock. Köpte en liten gåva till min systeryster där. Sedan var vi på Matton, Panduro och Stämpelbutiken. Där blev det lite inhandlat i alla fall. Sedan drog vi till Östra förstaden och en köpcentra Entré. där bla New Yorker fanns. Blev lite kläder till dottern. Gick tillbaks in till stan och Hansa kompaniet. Åt lite mat innan vi gick till ett torg och lite julmarknad som fanns bredvid. Drack varm chocklad. Mumma. Började bli lite småkyligt ute. Värmde oss på Åhlens och dottern köpte mer kläder innan vi drog ner till centralen. Det ända vi missade var butiken som sålde Cult, men det får väl bli en annan gång.
Härlig a ljusarrangemang fanns runt om i stan.

När vi kom hem satte jag mig i soffan och somnade framför inspelad Robinson. I morse vaknade jag till vif 7.30 men låg kvar två timmar till. Snacka om att vara trött. Tyvärr vakande jag och hade ont i ryggen, så någon träning blev det inte idag. Fullt tillräckligt att fixa i tvättstugan.


Hittade en stor quiltaffär. Oj vad mycket fint där fanns


New Yorker fick besök


Julskyltning i Entré


Ljusgran


festligt paketträd



smaskig tomat och parmasallad


Hittade riktiga tomten


Julmartknad. Dottern köpte sig ett par ullvantar


Festlig belysning


Söta


Dessa fick jag inte köpa



En lampa lyste upp ett torg


Kommentarer
Postat av: Jaana

Vilken tjusig stjärna !!!

O eran tripp till Malmö såg ju lyckad ut...Jag kunde väl fått följa med ? ;-)

Postat av: AnnikaS

Stjärnan är riktigt fin, har inte vågat ge mig på det än, men jag kanske borde göra ett försök.



Vilken härlig dag ni verkar ha haft i Malmö. Precis allt som julshopping innebär. Framförallt ska man dricka varm choklad.

kram Annika

2009-12-07 @ 18:28:33
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Cina

Er resa såg riktigt mysig ut :) Kan säga att min son tycker inte att ljusarrangemangen är lika kul ;) Hans firma var uthyrd till Malmö Kommun så i 2 månader har han monterat 40 000 ljuskällor. Och sen skulle allt upp i höga höga liftar och monteras. Kan säga att eftersom han har höjdskräck så var detta inget kul jobb :D Men fint och vackert blev det ju :D

2009-12-08 @ 11:04:23
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: Cina

Nu glömde jag ju skriva att du borde få medalj för din julstjärna. SÅ fin den är!

kram

2009-12-08 @ 11:05:36
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback