1 sept - stegutmaning

idag börjar vå stegutmaning på jobbet. Vi har fått anmäla oss i våra team och ska nu se vilket team som rör på sig mest. Allt för att främja hälsan.
Provanvände min räknare i helgen, men man blev ju bara depprimerad. Man bör gå ca 7000 steg/dag för att må bra. Och 10-12 000 steg för att gå ner i vikt. Förskolorna gick väl i snitt upp emot 100 000 steg/ en vecka. Jag kom upp till 4382 steg under lördagen och 3320 på söndagen. På lördagen var jag i stan och gick och gick, sedan gick jag upp och ner till tvättstugan en massa gånger. Så det är bara att inse att jag måste flytta till en större lägenhet. i den här ger det inget utslag. Ja jag cyklade till stan 2 ggr så jag får lägga till ett antal steg för det.

Idag har jag fram till nu gått 11 824 steg. Då tog min promenad på ca 1 timme 6148 steg, alltså över hälften av stegen.
Nu återstår det att se hur detta utvecklar sig




Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jag använder oxå min stegräknare, tycker det är kul att se hur olika många steg man går olika dagar.

kram Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback