veckan som gått

Denna veckan har jag knappt varit hemma alls.
Måndag till tisdag var jag på läger med mina 5:or. Kommunen har en gård ca 1 mil utanför stan som man kan låna. Dit cyklade vi. Hade två härliga dagar. Annat än det konstanta regnandet som var dagarna innan.
Vi hade föräldrar som sov över pga av de nya "vilo"reglerna som finns. Det var skönt för då var man förhållandevis utvilad när man skulle få ett gäng mibndre utvilade ungar att städa hela förläggningen under tisdagen ;-) Mycket fin natur är det där ute. Gick runt Torvsjön som nog är ca 4 km. Fick gå den två gpnger, först att sätta upp inf.blad och sedan plocka ner dom. Många steg blev det under måndagen.


Visst är det vackert!










Mötte ett skogstroll när jag gick runt sjön!

På tisdagen när jag kommit hem började min fortsättningskurs i kalligrafi. Vi var bara 3 st så vi kunde få en hel del hjälp. Vi ska nu lära oss skriva "God Jul och Gott Nytt År" snyggt.

På onsdagen hade vi personalmöte. Skulle fylla i en enkät om arbetsmilj.

Torsdagen blev det en scrappträff. Satt och färglade motiv och ävade på kalligrafin.

Kan säga att jag inte behövde så värst mycket underhållning i går ;-) Satt och dekorerade mina julkalendersswapp-paket framför tv´n

Idag har jag varit en sväng på stan och letat höstjacka. Hittade inget :-( Försökte klippa mej på drop-in men gick efter ca 50 min. Ska nog sluta gå dit. Var två stycken nummer före mej när jag kom. Skulle att ca 30 min, vilket lät rimligt då de hade två som klippte på drop-n. När jag kom tillbaka var det min tur nästa gång, men inget hände på 25 min förutom att det var ett par beställningar som fick sätta sig, då gick jag.:-( Nej jag måste nog hita mej ett nytt ställe!
Gick istället in till Brunsosn en sväng och köpte krympplast som jag inte prövat innan. Ska bli spännande att se vad det blir med detta. Massa söta journalingrutor hade också kommit in.
Måste ta itu med att försöka sälja va lite av det jag har.

Ett besök på utbildningsmässan med dottern därefter. Inte lätt att välja gymnasielinje för de stackarna.

Sedan hjälpte jag sonen med en datauppgift. Snart ska vi nog fått ordning på den med. Undrar om jag också kan få ett betyg på den uppgiften ;-)

Nu ska jag bara slappa framför tv´n tills det är dags att krypa i säng


Kommentarer
Postat av: cissi

Härlig bild på snigeln! :)

Det är verkligen väldigt fint att gå runt torvsjön, om man gillar tiåspromenad så har dom en som går runt sjön varje söndag 930-1130.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback