31 maj - kulturell

Kulturell har jag minsann varit idag.
En väldigt varm dag har dte varit idag. Började med att äta frukost och läsa tidningen på balkongen. Åkte in till stan och köpte en ny  tunika och present till min syster yster. Oj hon hinner visst inte få den tills i morgon :-(
Cyklade ut till medeltidsbyn
image1096
image1097
Köpte mej lite kryddor, brända mandlar och ett fint pannsmycke. Ska fota så ni får se.

Sedan cyklade jag hem svettig och varm. La mej på balkongen och somnade nog till. Jag som skulle lyssna på den nya boken av Peter James ;-)
Lagade till lite lax och nypotatis. Sedan cyklade jag in till Kultuskolan och lyssnade på en massa duktiga elever. Bla
Hedvig som sjunger i kör och flera av Saras orkesterkompisar. Var väl där ca 2 timmar. Sedan cyklade jag ut till Andersberg för att lyssna på Andra Generationen. Fick först stå ut med Arvingarna en stund. De varvade sina framträdanden med ca 45 min var. Stämningen var hög och publiken väldigt blandad. Helt klart ett lyckat 40 års kalas.
image1098

image1099

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vad mycket roligt det händer i din hemstad! Att det dessutom är helt underbart väder när det är fest är ju ett stort plus.

kram Annika

Postat av: Cissi

Det var definitivt mer röj på Andra Generationen än det var på Arvingarnas 10 spelning! Synd att det hela slutade så tidigt bara, de kunde ju ha spelat till tolv åtminstone.

2008-06-01 @ 14:42:19
URL: http://www.spaceflowerblue.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback