27 juni - äntligen helg

Äntligen säger jag. Började 6.30 i morse. Idag var sista dagen på vårat fritids. Nästa vecka har vi sammanslagning alla 3 och sedan börjar vi på våra nya ställen. Tyvärr splittras mitt fritids upp. Det ska in ny verksamhet i våra lokaler. Jag hamnar med blivande 1:or och mina blivande 3:or flyttar tillsammans med min kollega till det tredje stället. Idag packade jag ner det sista och strimlade alla papper som inte ska hamna i vanlig pappersåtervinning. Sedan gick vi in till stan med våra idag 7 barn och käkade på¨restaurang. Nachotallrikar eller hamburgare blev det. Sedan var min dag slut. Gick hem och sov en stund.
Sonen skulle klippa sig idag och bokade enkelt och lätt en tid via internet. Ja så enkelt blev det inte då de inte hade koll på sina internetbokningar. Så efter en timme undrade han om det inte var hans tur snart. Oj då. Men nu är han i alla fall nyklippt.
Dotern jobbar i em/kväll så sambo och jag blev ensamma till maten. Hade hoppats på att vi skulle gå ut och äta (har rabatthäfte med ät två betala för en på flera ställen i stan) men sambon kolade bara ut och konstarerade I detta vädret?
Så det blev att titta i kylskåpet vad som fanns, lite fiskgryta, en bit falukorv, tonfisk eller så kan vi ju bestäla från Asian cooking sa jag. Det blev grillspett från denna lilla asianaffär.

Att en så litet hus kan göra så god mat. Även om nu sambon tyckte spettet var lite torrt, men så blir det ju utan sås.

tre spett av varje var det från början

Nästa helg är det Springsteen som gäller, kan det bli bättre start på semestern! De flesta av mina gamla killkompisar med respektive ska dit, tyvärr ska de dit på fredag och vi ska dit på lördag. Hade varit så himla skoj att ses igen, var en massa år sedan senast. Förhoppningsvis får jag i alla fall träffa en av dom som även ska gå på lördagen.
Sedan får jag åka hem tidigt på söndagen så jag hinner gå på Scrappmässan som är här i stan nästa helg.

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det är trist när man inte vill samma saker som sambon, hade ju varit urhärligt med en kväll på stan. Hoppas att du får det riktigt kul på springsteen och självklart måste du ju hinna med en stund på pysselmässan oxå.

kram Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback