21 juni - midsommardagen

Att man aldrig kan vara tyst! Sara väckte mej strax efter kl 6 för att hon skulle få sitt morgondopp. Trot eller ej men solen lyste då. Allmänt sämning undrade jag om hon menade allvar och det gjorde hon :-( Så det var bara att gå upp och ta på sig. Packade ner en halv macka som var kvar sedan igår. Klarar mej inte så länge utan frukost. När vi väl hade tagit på oss och var klara för att gå kom regnet. Men inte ens det hindrade henne från att få sitt dopp. Svåger och hund skulle också med. Så där gick vi ner till havet medan regnet öste ner. Sara hade gåshund redan innan hon kom ner i vattnet.



Ett snabbt dopp blev det och sedan gick vi hem och sov vidare. Har nu lovat mej själv att inte lova något mer morgondopp, i alla fall inte kl 6 och dag efter midsommarafton. Den timmen vi var ute blev nästan den ända tiden det regnade under dagen, först framemot em/kväll kom det lite skurar igen.


När vi väl vaknat så blev det slappande. Det var inte vi som stod för maten idag så vi hade tid för soduko, läsning, kubb. Sara och jag tog en fotograferingssväng till havet. Visst har vi det fint.











Stod och väntade in svalföräldrarna till dessa bon. Tyvärr fångade jag inte matningen på bild, men kanske Sara gjorde. Få se om jag kan få någon bild på det  i morgon.


På kvällen blev det grillning, men det var för kallt att sitta ute tyvärr. Dock kunde drink och snacks ätas ute. Här gällde det att passa på att ta kort på syskonen när för en gångs skull Rasmus ville bli fotad.

När maten var slut så var det snart dags för fotboll. Försökte engagera mej i matchen vilken inte uppskattades av sambon. Har dock ej fått svar på vilket det 3:edje landet var som spleade. Alltså de i blått. Var en ihärdigspelare som bara pekade åt vilket håll bollen skulle sparaks och sedan några som bara sprang omkring på sidorna. Tror någon hade en grill som släåades fram och tillbaka. Deras flagga var rutig i gult och orange om jag inte minns fel. Kan någon svara på det? Sambon ville inte i alla fall. Sa att jag fick vardagsrumsförbud i morgon istället. Jag som försökte vara intresserad ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback