5 juli - Bruce 2


Oj måste varit trött för jag sov ända till kl 11. Fixade mej för att dra in till stan en sväng. Sambon fortsatte sova.
Gick och små kollade i lite affärer. Besökte Format. Den affären blev jag inte imponerad av. De var inte intresserade alls av sina kunder utan stod mest och pratade med varandra. Så dit går jag inte mer. :-( Gick även till Arkrivet som var bra mycket större med mer utbud. Där var de även intresserade av ina kunder. :-) Köpte med mej lite hallon hem. Mums. En handfläkt inköptes också.
Hem och vila en stund innan vi gick för att käka. Hittade en trevlig kinakrog i Gammelstaden men den lämnade vi snabbt då de inte hade några rättigheter. Tog en annan kvarterskrog där de hade både tai, kinesiskt och japanska rätter. Åt en god taikycklinggrta. Kom in i en litenjärngryta med värmeljus under. Riset kom i en liten tunna.
Sedan var det dags att dra in mot Ullevi. Det hade varit stopp på spårvagnarna så vi fick gå en hållplats, då spårvagnen stannade och tömde vagnen innan vi var framme. Varför vet jag inte, tror hon sa att hon skulle hem och sova.

Letade rätt på våra platser, rad 4 i sektion L4. Mycket bättre biljetter är nog svårt att få. Hädan efter ska jag inte köpa några ståplatsbiljetter inte. I så fall ska jag växa till minst 1.90.


Så här nära kom vi

Om konserten kan jag bara säga WOW. Det var så jäkla häftigt. Fick inte alls den känslan igår så det blev idag. Nu hade jag frisikt och såg allt. Scenen, ståplatspubliken, läktarna rubbet. Att se alla händer gunga från sida till sida, eller fram och tillbaka är bara sååååå. Det var show rakt igenom. Man riktigt ser hur Bruce njuter av att framträda. Det är inte ett vanligt jobb som man går in och betar av inte. Han flirtar med publiken och ger allt, och då menar jag allt!!! Även denna gång var det flera lugnare låtar men då satte jag mej bara ner och pustade ut. Har jag betalat över 800 kr så skäms jag inte det minsta av att jag stod största delen på min sittplats. Dessutom var alltså konserten värd vart ända öre, helt klart.
Hela Ullevi var i gungning i det klimaxet som var i det sista extranumret Twist and shout. Så för en gångs skull så stämmer alla recensioner som gav högsta betyg. Gick hem i ett lyckorus inte det minsta trött.
Hade sedan flyt och kom med första spårvagnen direkt när vi kom ut. Så ca 15 min efter att konserten var slut var vi "hemma" igen. Varvade ner med ett glas vin och lite hallon.


Mycket folk var det

Snart ska det börja


kolla in publikenhavet på bildskärmen




Ut i publikhavet






Kommentarer
Postat av: Carina "stamparina" Gustafsson

åhhh va härligt det ser ut! Snart står jag på Ullevi, fast då är det Iron Maiden som gäller :-)



Kram

/Carina

Postat av: Linda

Vad härligt det låter som du hade det!

Och mycket fina bilder!



Kram Linda

2008-07-07 @ 11:36:27
URL: http://blueeye73.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vad härligt att dag 2 ändå blev en lite bättre konsertdag än dag 1.

kram Annika

2008-07-07 @ 18:59:50
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback