Julafton

Ja då var den dagen avklarad också. är så mysigt att gå upp på morgonen då det är alldeles tyst och jag får ro om mej sälv. Tittade på adventskalendern både på tv men även på dvd där jag har haft Kurt Olssons jul. Åt ett par skinkmackor och drack te. Granen hade fått lite paket under sig i natt.
Ringde systeryster och önskade God Jul

Gick sedan ut för att köpa lite vörtbröd som var slut 17.30 igår kväll. Men tji fick jag, det fanns inget på hemköp så jag fick cykla bort till Maxi, som hade som tur var. Det var ganska komiskt att se köerna på Maxi, fanns bara en tjej, reste var karlar i alla åldrar, med varisn korg med ett par saker i. Snacka om könsuppdelning  i hemmet.

Hem och slå in ett par paket, ja de ända 4 jag slog in till familjen i år.

Ringde mamma och pappa och önskade God Jul

En snabbis vid datorn.

Sedan var det dags att börja med maten och Jansonen
Maten serverades kl 13.30 så vi skulle hinna bli klara till Kalle Anka och det gjorde vi med god marginal.

Halvsov sedan framför tv´n. Sambon åkte hem med paket till svärisarna en snabbis.

Tog julkortet på ungarna
Efter Kalle kom tomten Sara och delade ut paketen.
Fick ett par böcker om Eldkvarn jag önskat mej av sambon och Bambie på dvd :-). Sara hade köpt scrappgrejer. Rasmus hade köpt tre olika paket som vi fick ta av. Blev det inte bra fick vi byta mellan oss. Jag fick presentkort på bokhandeln. Av svärisarna fick jag en deckare, servetter och inbjudan till Peter Carlsson och Blå grodorna, i april.  Syrran hade skickat en liten bok med kloka ord. Lite pengar från mina fastrar.




Hela familjen fick av oss en dvd med Björn Gustafsson som vi sedan tittade på. Ja inte Rasmus, men han hade ändå varit utan datorn i hela 4,5 timme, men nu gick det visst inte längre ;-)

Fram på kvällskvisten åt vi risgrynsgröt. Liten koll vid datorn igen innan kvällen avslutades med Göta Kanal 2. Orkade inte se färdigt hela, det tar på krafterna att fira jul.

God Jul

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det är så sant att julfirandet tar på krafterna. Jag tycker det är kul med fullt hus på julafton, men det är lika skönt att bara ha en riktigt mysdag på juldagen.

kram Annika

Postat av: Misan

God Jul och ett Gott Nytt Scrapp/Kort År!!

2008-12-27 @ 15:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback