Äntligen helg

Så var då äntligen helgen här igen. Ska bli så skönt att vara hemma. Ja hemma och hemma. Ska in en sväng till stan i morgon och på julmarknad på söndag.
Har varit och handlat mat, började fixa julmaten. Köpte sill att lägga in, blandfärsen var billig så det skulle jag köpa så jag kunde göra köttbullarna i kväll, men när jag kom ut från affären kom jag på att jag glömt blandfärsen. Typiskt. Handlat ingridienser till havrekex, ett måste på julbordet,  och lussekatter.
Går nu här och småstädar medan maten är i ugnen, grillspett blir det till sambon och mej då ungarna ska iväg på olika håll.

Sedan väntar finalen av Idol. Hoppas du får det skoj i Globen Susanna. Väntar spänt på rapport :-)

Jo just det, idag kom första snön för denna vinter. Ungarna var som kalvar på grönbete i morse på skolan. Vet inte om mina egna var så förtjusta.





Kommentarer
Postat av: M i n d i

Nog är det ändå mysigt med snö. :)

Vi har varit och åkt pulka och bob i dag. :)



Krma kram

M I N D I

Postat av: hedvig

visst är det mysigt med snö?



Hon sa ungefär; "ja du har varit här förut, så roligt! duktig..."

Haha, nåt sånt! Hon pratade väldigt tyst så det var svårt att höra!

2008-12-13 @ 16:31:25
URL: http://hedda94.blogspot.com
Postat av: Anita

Hejsan!

Vad kul att ni prövat julmustkycklingen. Vi har också ätit den idag. Fast jag kanske var lite blygsam med ingefäran. Kände mest smak av rosmarin. Den är god, tycker jag.

Härligt att ni fått lite snö.

Ha det gott.

Kram, Anita

2008-12-13 @ 19:40:31
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback