23 aug - gårdagens firande

ja nu är då sambon 50 bast. Tänk vad tiden går. Förr var man ju gammal vid 50 men det är man visst inte nu hävdar hon.

Gårdagen tillbringades på landet med svärisarna och en massa god mat. Min svåger hade fått reda på att vi skulle vara där så hans dotter kom och levererade en fin bukett med rosor.

Hade tur med vädret, soligt och fint. Dock var det för kallt för att vi skulle kunna sitta ute och äta.
 Lite rotfruktschips och gul martini som försnacks kunde dock ätas ute där svärför höll ett litet tal.

(tro det eller ej med detta är ända bilden på maten!)

 Räktoast som förrätt. Potatis med rotfrukter, grillade lammkotletter, stekt svamp, tomatsallad + gott vin. Efterrätt fruktsallad med kiwi, melon, mango, apelsin och druvor. Lite senare kladdkaka, tårta och grandmanier. Då var kl 22.30, så det blev en lång sittning. Tror vi började strax efter 18. Det hade kommit lite kort från släkten. Min släkt gav presentkort på systemet. Barnen gav pengar till ett åkband på Tivoli och jag gav pengar till en helg någonstans med familjen. Pengar från far och mor. Mer presentkort av en av våra kompisar. Ja jag tror hon blev nöjd med dagen.



Sara leker med sin såpbubbelmaskin i väntan på maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback