Hipp Hurra

Ja då var det födelsedag i stan. Var inne en sväng på stan på em.
image545
Massa med folk som strosade runt överallt. Många även utklädda.
image546
Inte så lång kö till tårtorna, så jag passade på att få mej två bitar. Lyssnade på lite blues innan jag cyklade ut till Medeltidsbyn.. Wow så häftigt det var. Tyckte att det var fint när vi var där med skolan men nu var det matlagning, försäljning, musik mm vid varje hus.
image547
image548
Vildsvinet stektes, hantverkarna var igång. Ja dit får jag ta en sväng till för jag hade inga pengar med mej att köpa något ätbart för.
Sonen skule vara där vid deras kastmaskin, men inte. Han var på Game Center när jag ringde. Jaja han ska vara där på lördag så då får jag ta en ny sväng dit.
Sedan var det snart dags för dottern att uppträda, så jag cyklade in till Kulturskolan. Lyssnade på henne och lite på de minsta suzukieleverna som uppträdde sedan.
För sedan bort till Tullkammaren för att se hur långt ut som teatern är i morgon. Där fanns företagsbyn också, men den kan jag vara utan.
image550
Massa företag som gjorde reklam och hade en del tävlingar där man kunde vinna reklamgrejer.image549
En kopia av en gammal vikingabåt kunde man också se.
Sedan bar det hemmåt. Behöver vila idag om jag ska orka med två-tre dagar till

Kommentarer
Postat av: Laila

Vilken kul grej! Hade du dina egna fina kläder på dig också?

Postat av: netha

Jag älskar dessa meddeltida jippon eller vad man skall säga. Det är så spännande och det ser så enkelt ut.
Hoppas du har ork att klara några dagar till, sen kommer skolloven.
Massor med energikramar från mig.
Fina bilder duhar tagit

2007-06-01 @ 07:32:15
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Vilken härlig grej med medeltidstema! Dina kläder är urfina och så kul att kunna passa in.
kram Annika

2007-06-02 @ 18:51:09
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback