Halmstad 700 år

Ja nu ska snart det "riktiga" firandet gå av stapel. På torsdag till söndag nästa vecka sker det.
Den här veckan har jag besökt vår medeltidsby med några klasser. Kul var det och ungarna fick prova på en massa olika saker. På torsdagen visade vi upp det vi gjort i skolan för föräldrarna.

image539
Så här ser jag ut i mina kläder.
image540
Idag invigdes en ny fontän coh en nyomgjord park
image541
Runt om i stan hänger en massa flaggor med Halmstadanknytning som ett antal Halmstadkonstnärer har designat.

image542
I tisdags gjorde denna lyxkryssare en avstickare till Halmstad. Braemar heter den och tillhör ett rederi i Norge. Båten hade ca 700 passagerare och 300 st i besättningen. Ca 164 m lång och 22 m bred var den.

image544
Vad tycks om denna vackra tårta? Halmstads egen jubileumstårta. Mumsig är den kan jag lova.

Något helt annat, detta fina nät har vår husspindel vävt. Undrar var den gömmer sig för man ser den nästan aldrig
image543

Kommentarer
Postat av: Syster

Du var ju för stilig i din dräkt.
Vi har också ett stiligt spindelnät på balkongen, men jag tror att Zazo eller Zäta har ätit upp bostadsinnehavaren oopps.

2007-05-27 @ 22:27:26
Postat av: netha

Men va stilig du var i den fina dräkten och en massa andra fina kort visar du med. Den där tårtan ser ju god ut.
Ha det gott.
kramis

Postat av: Lotta

Så tjusig du var i dina nya kläder :-D
Kram L8

2007-05-29 @ 13:55:55
Postat av: Sanna

Snyggt!

2007-05-31 @ 15:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback